۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
گروه صنعتی ناب در آستانه پرتگاه | تداوم صف های فروش
بازار بررسی کرد؛

گروه صنعتی ناب در آستانه پرتگاه | تداوم صف های فروش

بررسی‌ها حکایت از این دارد که نماد غناب علاوه بر پرونده‌های قضایی حاشیه‌های زیادی دارد. به همین دلیل در هفته‌های اخیر صف فروش سنگینی داشته و همچنان ادامه دارد.

بازار؛ گروه بورس: کارخانه گروه صنعتی ناب با نماد غناب در سه ماهه اخیر بازدهی منفی ۱۹ درصدی و در ۹ ماهه بازدهی منفی ۳۵ درصدی داشته‌است. این شرکت که سه ماهه اخیر به ازای هر سهم یک ریال سودآوری کرده درحالی که در مدت مشابه سال گذشته به ازای هر سهم حدود ۹۷ تومان سود ساخته بود. این نماد در سال گذشته حدود ۹۱ هزار و ۷۳۷ درصد افزایش سرمایه ثبت کرده و بخشی از سقوط سودآوری شرکت ناشی از این مسأله است. اما بررسی‌ها حکایت از این دارد که این شرکت حاشیه‌های زیادی دارد. به همین دلیل در هفته‌های اخیر صف فروش سنگینی داشته و همچنان ادامه دارد.

حاشیه‌های نماد غناب

نماد غناب در طی سنوات گذشته از اوضاع احوال مناسبی برخوردار نیست و دارای پرونده های حقوقی مختلفی است. در یکی از پرونده ها سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گروه فوق را به دلیل مابه التفاوت نرخ روغن خام و ساخته شده به پرداخت حدودا ۵۲.۵ میلیارد تومان محکوم کرده است.

علاوه بر این موارد با بررسی اعضای هیئت مدیره شرکت در می یابیم مسعود امیدی مقیم با مدرک دیپلم به عنوان رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ناب و سجاد پارسی با مدرک تربیت بدنی به عنوان نائب رئیس هیئت مدیره مشغول به فعالیت هستند.

همچنین گروه صنعتی ناب با نماد غناب از تمدید به موقع علامت تجاری این گروه در گذشته غفلت کرده و در نتیجه اعتبار ۱۰ ساله علامت تجاری گروه به اتمام رسیده است. سپس این شرکت در سال گذشته اقدام به تمدید علامت تجاری خود در اداره ثبت شرکت ها کرده که مورد قبول این اداره واقع نگردیده است.

گروه صنعتی ناب موضوع را از کمیسیون ماده ۱۷۰ آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طراح های صنعتی و علائم تجاری پیگیر بوده که کمیسیون مذکور نیز بیان کرده علامت ناب از حیث تلفظ و کتابت با علائم ثبت شده دیگر شباهت دارد و درخواست شرکت را رد کرده است. بعد از آن گروه ناب در شعبه سه دادگاه عمومی شهید بهشتی اقدام به طرح دعوی علیه اداره ثبت شرکت ها کرده که این دعوی نیز توسط شعبه مذکور باطل شده است. نهایتا شرکت اقدام به تجدید نظر خواهی کرده که نتایج آن نیز مشخص نیست.

کد خبر: ۳۰۳٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha