۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
جایزه تعالی فرصتی برای حل نقاط ضعف صنعت است
رئیس انجمن کاشی و سرامیک کشور:

جایزه تعالی فرصتی برای حل نقاط ضعف صنعت است

یزد- رئیس انجمن کاشی و سرامیک جایزه تعالی کاشی و سرامیک را فرصتی برای واداشتن به تفکر و ارزیابی وضیت موجود، نگاه به آینده و حل نقاط ضعف دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی صفدری زاده عصر پنجشنبه در مراسم رونمایی از میثاق نامه جایزه تعالی کاشی و سرامیک در هتل کریاس میبد اظهار کرد: بخش خصوصی به دلیل برخورداری از چابکی و چالاکی توانسته صنعت کاشی و سرامیک کشور را رشد دهد و انگیزه جدی برای دست اندرکاران صنعت و بومی سازی آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه کل تولید نا خاصی ملی در این زنجیره ارزش قابل توجه است، عنوان کرد: با سرایت و سمت دادن جایزه تعالی به سمت شناسایی نقاط ضعف و برنامه ریزی با رصد کردن چرخه در مدل جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک ارتقا می یابد.

وی ناترازی انرژی، محدودیت تحریم‌ها و ناترازی تسهیلات بانکی را یادآور شد و افزود: برخی از مشکلات مربوط به بخش بیرون از منظومه کاشی و سرامیک است که ما نقش چندانی نداریم اما در بخش بهره وری حائز جایگاه هستیم تا با استفاده از بنیه علمی مشاوران داخل واحدها نسبت به مدیریت منابع اقدام کنیم تا با توجه به محدودیت تقاضا، با ایجاد تحول در رقابت باقی بمانیم.

تلاش برای توانمندسازی رقبا برای ارتقای صنعت

رئیس انجمن کاشی و سرامیک ایران تاکید کرد: صنعت کاشی و سرامیک در شرایطی می تواند منافع حداکثری ببرد که رقبای قدرتمند در عرصه باشند در غیر این صورت رقبای ضعیف، صنعت را ضعیف خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای اولین دوره جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است، ادامه داد: بیش از نیمی از صنعتگران کاشی و سرامیک در این جایزه شرکت کردند.

وی رشد اقتصادی صنعت کاشی و سرامیک را در گروی رشد مدیریتی و نه رشد منابع مالی دانست.

بلوغ سالم صنعت و کاشی سرامیک در کشور

نماینده سازمان صمت در همایش رونمایی از میثاق نامه جایزه تعالی کاشی و سرامیک گفت: هنر صنعت کاشی و سرامیک به بلوغ سالم رسیده و رشد و توسعه آن محقق شده است.

یونسی ادامه داد: با توجه به سرمایه گذاری عظیم و حجم تولید و صادرات در حال حاضر ضروری است که تولیدکنندگان برای همگام شدن با پیشروان صنعت کاشی و سرامیک جهان به منظور رقابت پذیری محصولات کشور با محصولات دنیا نسبت به بازنگری و تغیرات در سیستم و روش تولید اقدام کند.

تقویت رقبای بازار کاشی و سرامیک با جایزه تعالی

استاندار یزد هم در مراسم رونمایی از میثاق نامه جایزه تعالی کاشی و سرامیک با تاکید بر اینکه باید رقبای ضعیف را تقویت کرد تا موجب تقویت و تعالی کل صنعت فراهم شودافزود: اگر مجموعه های ضعیف تر دچار مشکل شوند صنعت با چالش مواجه خواهد شد.

مهران فاطمی اضافه کرد: بر اساس قانون برنامه هفتم موظف به رشد اقتصادی ۸ درصدی هستیم که یا از طریق رشد سرمایه گذاری یا بهره وری باید ایجاد شود.

وی ادامه داد: این رشد با اقدامات توسعه ای و ایجادی قابل قبول و عقلایی نیست و قطعا مسیر دوم راه‌گشاست همانطور که ۳۵ درصد رشد اقتصادی از محل بهره وری پیش بینی شده است.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه این استان هدف بهره وری به ویژه در حوزه کاشی و سرامیکی است، اضافه کرد: جایزه تعالی اقدامی نوآورانه است که رشد و شکوفایی صنعت کتشی و سرامیک را به دنبال دارد.

نسرین احمدی دبیر اجرای جایزه تعالی کاشی و سرامیک هم در این همایش به بیان اقدامات صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک پرداخت.

کد خبر: ۳۰۳٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      0 0
      کاش حرف از تعالی کاشی و سرامیک نمی زدند زمانی که اصلا براشون مهم نیست واحدی از واحدهای تولید کاشی و سرامیک چند سال است به حال تعطیل درآمده و سهامدارانش بهره های از سرمایه گذاری خود ندارند.