۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
آمادگی حماس برای اجرای فوری توافق آتش بس

آمادگی حماس برای اجرای فوری توافق آتش بس

جنبش حماس اعلام کرد: ما بر آمادگی خود برای اجرای فوری توافق آتش بس بر اساس قطعنامه شورای امنیت تأکید می‌کنیم.

به گزارش بازار، هیئت مذاکره کننده جنبش حماس با نخست وزیر قطر و رئیس اطلاعات مصر در دوحه درباره تحولات غزه گفت و گو کرد.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت مذاکره کننده ما به ریاست "خلیل الحیه" روز چهارشنبه در دوحه با نخست وزیر قطر و رئیس اطلاعات مصر دیدار کرد. از نقش مصر و قطر و تلاش آنها در مذاکرات غیرمستقیم برای توقف تجاوز به ملت فلسطین استقبال و بر تعامل مثبت خود با آن تلاش‌ها می‌کنیم.

بر اساس این بیانیه، هیئت مذاکره کننده حماس در دوحه بر ادامه رویکرد مثبت این جنبش برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه به نحوی که منافع مردم فلسطین را تامین کند، منجر به خروج اشغالگران از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی به این باریکه و بازسازی آن شود و راه را برای تبادل اسیران فراهم کند، تأکید کرد.

جنبش حماس افزود: ما بر آمادگی خود برای اجرای فوری توافق آتش بس بر اساس بیانیه بایدن و قطعنامه شورای امنیت تأکید می‌کنیم. ما تأکید می‌کنیم که هیچ درخواست جدید مطرح نمی‌کنیم و با ارائه هر گونه پیش شرط جدید از سوی هر طرفی مخالف هستیم.

حماس همچنین هرگونه طرح مربوط به دوره پس از توقف تجاوز به نوار غزه را رد و تأکید کرد: مدیریت نوار غزه یک موضوع داخلی است که بر اساس دیدگاه مورد توافق همه فلسطینی‌ها درباره آن تصمیم گیری خواهد شد. ما از برگزاری گفت و گوی ملی با حضور همه جناح‌ها و نیروهای فلسطینی برای توافق بر سر دیدگاهی برای مقابله با پیامدهای مرحله کنونی استقبال می‌کنیم.

کد خبر: ۳۰۳٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha