۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
قضیه خروج سهامداران از نماد فولاژ چیست؟

قضیه خروج سهامداران از نماد فولاژ چیست؟

شرکت فولاد آلیاژی با نماد فولاژ به دلیل افت سنگین درآمد و عرضه درآمدهای ارزی در صرافی بدون مجوز هیات مدیرها با خروج سهامداران مواجه است.

بازار؛ گروه بورس: طبق بررسی درآمدهای شرکت فولاد آلیاژی ایران با نماد فولاژ در ۵ ماهه ابتدایی امسال با مدیریت محمد کمال زاده حدودا ۴۱۴ میلیارد تومان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل کاهش داشته است.

این شرکت در سه ماهه به ازای هر سهم ۱۵ تومان سود ساخته در حالی که در مدت مشابه سال گذشته به ازای هر سهم ۴۵ تومان سود ساخته بود. همین اتفاقات باعث شده در شرایطی که بازار سهام در حال بازگشت به روند صعودی است این سهم صف حدود ۴۰ روزه فروش سنگین دارد.

این شرکت در سه سال گذشته حدود ۲۶۰ درصد افزایش سرمایه داشته است که بخشی از آن از محل آورده نقدی بوده است. بنابراین سهامداران به امید اینکه این شرکت می‌تواند از این منابع برای طرح های توسعه استفاده کننده به عنوان سهامدار باقی مانده‌اند. از طرف دیگر ۲۰ درصد از سهام این شرکت مربوط به سهام عدالت است که فعلا تکلیف آن نیز مشخص نیست.

عملیات تولید و فروش محصولات صادراتی شرکت در طی سال گذشته با زیان همراه بوده است. افزون بر این در اسفند سال مالی ۱۴۰۲ مبلغ ۱۱.۲ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات محصولات از طریق عرضه در سامانه نیما و به نرخ سامانه و با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان کارمزد حواله توسط واحد مورد گزارش، بدون اخذ مصوبه هیات مدیره به صرافی خصوصی فروخته شده است. رعایت صرفه اقتصادی و ضوابط ابلاغی آن مشخص نیست.

براساس عملکرد یک سال اخیر شرکت بسیاری از سهامداران نگران سرمایه خود هستند. بنابراین دستگاه های نظارتی باید روی این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند. چراکه در مقطع کنونی سهامداران عدالت نمی‌توانند هیچ اقدامی انجام دهند.

شرکت فولاد آلیاژی ایران یکی از شرکت های تحت نظارت شرکت سرمایه گذاری غدیر است. این شرکت نیز عباسعلی منصوری آرانی نماینده سابق مجلس را به عنوان رئیس هیئت مدیره در ترکیب اعضای خود دارد.

کد خبر: ۳۰۳٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha