۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
خواستار افزایش‌ تبادلات ‌تجاری با ایران هستیم
رییس اتاق بازرگانی شمال شرقی عمان:

خواستار افزایش‌ تبادلات ‌تجاری با ایران هستیم

رییس اتاق بازرگانی استان شمال شرقی عمان گفت: میزان تبادل تجاری بین ایران و عمان سالانه ۲ میلیارد دلار است به همین منظور خواستار افزایش مبادلات تجاری و سرمایه‌ای با ایران هستیم.

به گزارش بازار، شیخ محمد بن ناصر المسکری شامگاه سه شنبه ۲۰ شهریور در اولین همایش جامع رهیافت همکاری بین المللی اقتصادی ایران و عمان در اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: مهمترین ابزار برای سرمایه‌گذاری در کشور عمان آشنایی با قوانین و سازمان‌های حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: ایران به عنوان کشور همسایه با عمان، بسیار پیشرفته و دارای تکنولوژی و صنایع به روز و بزرگ دنیا است و تبادل تجارت با این کشور ثروتمند یک ظرفیت بسیار بزرگ است.

المسکری ادامه داد: کشور عمان به دلیل داشتن موقعیت راهبردی، دروازه ارتباطات تجاری و سیاسی با کشورهای شرق است و کشورهای بسیاری از این فرصت استفاده می‌کنند.

رییس اتاق بازرگانی استان شمال شرقی عمان گفت: حکومت کشور عمان تمام اقشار و طبقات اجتماعی را به یک دید نگاه می‌کند و تلاش دارد تا تمامی جوامع از فرصت‌هایی برابر بهره‌مند شوند.

وجود روابط تجاری و سیاسی خوب بین ۲ کشور ایران و عمان

راشد بن سعید السدیری رییس کمیته امنیت غذایی اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی استان شمال شرقی عمان نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: روابط تجاری و سیاسی بسیار خوبی بین ۲ کشور ایران و عمان برقرار است.

وی افزود: طی سه روز سفر خود به خوزستان با ظرفیت‌های بسیار زیاد سرمایه‌گذاری و اقتصادی در خوزستان آشنا شدیم و هدف از این سفر تقویت ارتباط تجاری بین عمان، ایران و خوزستان است.

السدیری عنوان کرد: حکومت کشور عمان تسهیلات بسیار خوب و ارزنده‌ای را به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کند و این کشور مکانی امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه رسیدن به امنیت غذایی مستلزم استفاده از تکنولوژی در حوزه کشاورزی است، گفت: ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات کشاورزی دنیا است و محصولات زیادی را به این کشور صادر می‌کند.

رییس کمیته امنیت غذایی اتاق بازرگانی استان شمال شرقی عمان اظهار کرد: خوزستان نیز توانایی بسیار زیادی در تولید محصولات کشاورزی دارد و قطعا با همکاری خوزستان می‌توان کارخانجات زیادی را در حوزه کشاورزی در عمان تاسیس کرد.

نیاز به کشاورزی مدرن در استان شمال شرقی عمان

وی با بیان اینکه در استان شمال شرقی عمان به کشاورزی مدرن نیازمند هستیم، ادامه داد: زمین‌های بزرگی برای کشاورزی در این استان در نظر گرفته شده و از مهمترین محصولات کشاورزی این استان گندم است.

السدیری بیان کرد: تشابهات زیادی بین ایران و کشور عمان به لحاظ منابع آبی، خاکی و هوایی وجود دارد. به همین دلیل از همکاری با ایران در صنعت کشاورزی استقبال می‌کنیم.

از ایجاد کارخانه در حوزه صنایع معدنی در عمان استقبال و حمایت می‌کنیم

در ادامه این همایش جمال بن ناصر المصلحی رییس کمیته توسعه معادن و املاک اتاق بازرگانی استان شمال شرقی عمان اظهار کرد: کشور ایران و عمان مواد معدنی مشابهی را تولید می‌کنند که این مهم نقطه اشتراک بسیار مهمی برای توسعه تجارت بین این ۲ کشور در حوزه صنایع معدنی است و در کشور عمان معادن فلزی، سنگ‌های معدنی، نیکل، کروم، آهک و مرمر استخراج و تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه استخراج مواد خام مس از قدیمی‌ترین مواد معدنی کشف شده در این کشور است، گفت: از ایجاد کارخانه در حوزه صنایع معدنی توسط سرمایه‌گذاران ایرانی در کشور عمان استقبال و حمایت می‌کنیم.

کد خبر: ۳۰۳٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha