۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
ضرورت راه اندازی پرواز مستقیم میان عمان و خوزستان
نایب رئیس اتاق بازرگانی اهواز در گفتگو با بازار:

ضرورت راه اندازی پرواز مستقیم میان عمان و خوزستان

اهواز- عموری، نایب رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: با وجود روابط تجاری و اقتصادی گسترده بین عمان و استان خوزستان اما حتی یک پرواز مستقیم بین عمان و خوزستان وجود ندارد.

شهلا عموری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برگزاری همایش جامع رهیافت همکاری های بین المللی اقتصادی ایران و عمان اظهار کرد: درسال ۱۴۰۲ میزان صادرات از مرزهای خوزستان طبق آمار گمرک استان ۲۰۷ هزار تن به ارزش پنج میلیون دلار بوده است.

وی افزود: این آمار در پنج ماه نخست امسال ۲۵ درصد رشد داشته است و آمار صادرات از مرزهای خوزستان به عمان تا پایان سال سه برابر می شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: وجود روابط تجاری و اقتصادی گسترده بین عمان و استان خوزستان اما حتی یک پرواز مستقیم بین عمان و استان خوزستان وجود ندارد.

عموری گفت: این در حالی است که استان های کوچک تر از خوزستان پرواز مستقیم رفت و برگشت به عمان دارند و هیئت عمانی برای سفر به اهواز مجبور بود از طریق امارات اقدام کند و برای برگشت هم باید همین مسیر را برود.

وی ادامه داد: در صحبتی که با رییس هیئت عمانی داشتیم گفت که جنگ غزه باعث شد تا مردم عمان بسیاری از کالاهای آمریکایی ازجمله برندهای معروف مواد غذایی و نوشیدنی را تحریم کنند و نخرند.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به فراهم شدن فرصت حضور ایران و شرکت های ایرانی در عمان یادآور شد: جنگ غزه فرصت مناسبی را به وجود آورده است تا شرکت های تولید کننده مواد غذایی به ویژه شرکت های خوزستانی بازار عمان و سهم شرکت های آمریکایی را به خود اختصاص دهند.

عموری گفت: چهار پیشنهاد در رابطه با تجارت با عمان مطرح شده که شامل امضای تفاهم نامه خواهر خواندگی بین خوزستان، و استان شمال شرقیه عمان برای ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی و کالاهای خوزستانی تبادل هیئت های تجاری بین دو کشور، اعزام جمعی از بانوان خوزستانی به کشور عمان است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین فرصت های سرمایه گذاری را در خوزستان در اختیار اعضای هیئت عمانی قرار می دهیم و و متولی برگزاری نمایشگاه در آذرماه امسال در کشور عمان هستیم که به نمایندگی از کل کشور و به ریاست اتاق بازرگانی اهواز صورت می گیرد.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان تاکید کرد: عمان به دلیل اشتراکات مذهبی و فرهنگی با ایران و نزدیکی جغرافیایی و به ویژه خوزستان برای ما مهم است.

کد خبر: ۳۰۳٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha