۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
تکلیف یارانه نقدی مشخص شد | آیا مبلغ افزایش می یابد؟

تکلیف یارانه نقدی مشخص شد | آیا مبلغ افزایش می یابد؟

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، گفت: با توجه به اینکه نیمه اول ۱۴۰۳ تمام شده و از صد درصد منابعی که باید در ۶ ماه اول سال محقق می‌شد تقریبا ۵۲، ۵۳ درصد آن محقق شده و الان ۵۰ درصد کسری منابع داریم.

به گزارش بازار، طیبه حسینی عنوان کرد که باتوجه به بودجه ۱۴۰۳ امکان افزایش مبلغ یارانه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۳ امکان افزایش مبلغ یارانه وجود ندارد، گفت: طبق تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف به پرداخت یارانه نقدی به اقشاری است که از طرف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان یارانه بگیر شناخته شدند. براساس همین طبق جدول ۱۴ قانون بودجه رقمی به عنوان یارانه نقدی اختصاص داده شده که به همان میزان ما باید در سال یارانه پرداخت کنیم. باتوجه به رقمی که در حال حاضر به دهک‌های ۱ تا ۳ مبلغ ۴۰۰ هزارتومان و از دهک‌های ۴ تا ۹ مبلغ ۳۰۰ هزارتومان پرداخت می‌شود و باتوجه به بودجه کلی که برای سال ۱۴۰۳ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تعیین شده امکان افزایش این مبلغ در سال ۱۴۰۳ وجود ندارد. کمااینکه تا الان طبق همان جدول یکی از منابع ما محقق شده یعنی همین یارانه‌ای که الان پرداخت می‌شود هم با تحقق منابع صد درصدی نبوده برای همین اصلا امکان افزایش یارانه وجود ندارد.

وی ادامه داد: بودجه‌ای که برای ما لحاظ می‌شود براساس منابعی است که محقق می‌شود. اگر تحقق منابع افزایش پیدا کند و بعد برای ما تکلیف کنند و بگویند حالا باتوجه به اینکه منابعی بیشتری دارید رقم یارانه را افزایش دهید، امکان افزایش وجود دارد، ولی وقتی چنین اتفاقی نمی‌افتد برای ما هم امکان افزایش مبلغ یارانه وجود ندارد که بخواهد انجام شود.

حسینی اضافه کرد: البته برای بودجه ۱۴۰۴ باید ببینم چه کاری انجام می‌دهند یعنی منابع وصولی و مصارف به چه میزان محاسبه می‌شوند، چون مصارف ما غیر از یارانه نقدی که سازمان هدفمندی براساس منابعی که دارد، پرداخت می‌کند، باید یارانه طرح دارویار که همان شیرخشک و دارو و ملزومات پزشکی است را پرداخت کند و باید مطالبه گندم‌کاران، مستمری بهزیستی و کمیته امداد را پرداخت نماید. این‌ها مواردی است که در جدول ۱۴ برای ما لحاظ شده و ما باید پیرو همان باتوجه به منابعی که داریم، بخواهیم این مصارف را داشته باشیم.

کد خبر: ۳۰۳٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha