۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
پیشتازی همراه اول در رشد سهم بازار

پیشتازی همراه اول در رشد سهم بازار

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارائه گزارشی، از آخرین تغییرات سهم بازار اپراتورهای همراه در بهار سال جاری (سال ۱۴۰۳)، خبر داده است.

به گزارش بازار، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارائه گزارشی، از آخرین تغییرات سهم بازار اپراتورهای همراه در بهار سال جاری (سال ۱۴۰۳)، خبر داده است. براساس این گزارش، سهم بازار «همراه اول» روندی افزایشی و «ایرانسل» روندی کاهشی داشته است.

مقایسه سهم بازار بهار ۱۴۰۳ اپراتورها نسبت به زمستان ۱۴۰۲، حاکی از این است که در این بازه زمانی، سهم بازار همراه اول نسبت به سایر رقبا، افزایش و سهم بازار ایرانسل کاهش داشته است.

فصلنامه آماری شماره ۴۹، گزارش فصلی شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ است که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منتشر شده است. این گزارش فصلی شامل اطلاعاتی مانند تعداد خطوط واگذار شده، تعداد مشترکان فعال، ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه کشور است.

پیشتازی همراه اول در رشد سهم بازار

مقایسه سهم بازار اپراتورها در بهار ۱۴۰۳و زمستان ۱۴۰۲

طبق گزارش مربوط به سه ماهه اول سال ۱۴۰۳، تعداد مشترکان فعال همراه اول ۸۱ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۳۵۶ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۷ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۱۰ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۶۷ مشترک بوده است. براساس این آمار در این بازه زمانی، همراه اول ۵۲.۸۶۸ درصد سهم بازار، ایرانسل ۴۳.۵۰۳ درصد سهم بازار و رایتل ۳.۶۲۹ درصد سهم بازار تلفن همراه کشور را در بهار سال ۱۴۰۳، به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بنابر گزارش سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۲، تعداد مشترکان فعال همراه اول ۸۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۳۹ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۸۰۸ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۲ مشترک بوده است. طبق این آمار در این بازه زمانی همراه اول ۵۲.۷۴۳ درصد سهم بازار، ایرانسل ۴۳.۶۵۵ درصد سهم بازار و رایتل ۳.۶۰۱ درصد سهم بازار تلفن همراه کشور را در زمستان سال ۱۴۰۲، به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه وضعیت سهم بازار اپراتورهای همراه در فصل بهار ۱۴۰۳ و زمستان ۱۴۰۲، نشان می‌دهد که در سه ماهه اول امسال (۱۴۰۳) نسبت به سه ماهه آخر پارسال، سهم بازار همراه اول و رایتل به ترتیب به میزان ۰.۱۲۴ درصد و ۰.۰۲۷ درصد افزایش داشته و سهم بازار ایرانسل نیز به میزان ۰.۱۵۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر: ۳۰۳٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha