۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
۴۰۶ همت درآمدهای مالیاتی در ۵ ماهه امسال وصول شد

۴۰۶ همت درآمدهای مالیاتی در ۵ ماهه امسال وصول شد

برپایه آمارهای منتشره سازمان مالیاتی، ۴۰۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات در ۵ ماه امسال وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۴ درصدی را نشان میدهد

به گزارش بازار، از آمارهای یاد شده، درآمدهای مالیاتی در پنج ماه امسال نسبت به رقم مصوب قانون بودجه ۸۰ درصد محقق شده است.

بر اساس گزارش سازمان مالیاتی کشور، ۲۸۵ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمدهای مالیاتی به مالیات‌های مستقیم اختصاص دارد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۸ درصدی دارد؛ مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی، مالیات‌بردرآمد و مالیات بر ثروت می‌شود.

همچنین در همین مدت ۱۹ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان مالیات اشخاص حقوقی وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

سهم مالیات بر درآمدها در پنج ماهه امسال، هفت هزار و ۷۵۹ میلیارد تومان است که مالیات از حقوق کارکنان بخش عمومی و خصوصی معادل ۱۲ درصد و سهم مالیات مشاغل حدود ۶ درصد از کل مالیات وصولی است.

برپایه این گزارش، ۱۲۱ هزار میلیارد تومان از مجموع وصولی درآمدها مربوط به کالاها و خدمات (با ۵۶ درصد تحقق نسبت به بودجه و ۲۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته) است.

کد خبر: ۳۰۲٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha