۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
آرسنیک آب شهر کرمان کمتر از ۱۰ پی‌پی‌ام و مجاز است/ احتمال آلودگی آب قنات
مدیرعامل آب و فاضلاب کرمان:

آرسنیک آب شهر کرمان کمتر از ۱۰ پی‌پی‌ام و مجاز است/ احتمال آلودگی آب قنات

کرمان- عبدیان، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه آرسنیک آب شهر کرمان کمتر از ۱۰ پی‌پی‌ام و مجاز و بدون مشکل است، گفت: توصیه می شود مردم با اطمینان خاطر از آب شهر کرمان استفاده کنند.

علیرضا عبدیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مجاز هستیم آب شرب را با حداکثر ای‌سی (یا سختی) برابر یک هزار در اختیار مردم قرار دهیم.

وی ادامه داد: ای‌سی آب شهر کرمان حدود ۹۰۰ است که کاملا در حد استاندارد و مجاز است.

عبدیان با اشاره به اینکه هیچ نگرانی در خصوص بهداشت آب شهر کرمان وجود ندارد، افزود: آن چیزی که باعث می شود برخی شهروندان احساس کنند که اگر از آب قنات استفاده کنند شیرین تر با سختی کمتر است، به دلیل ای‌سی آب می باشد.

مصرف آب قنات را به مردم توصیه نمی کنم

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه ممکن است ای‌سی آب یک قنات کمتر از آب شهر کرمان و در نتیجه شیرین تر باشد، افزود: بنده مصرف آب قنات را به مردم توصیه نمی کنم چرا که آبی که ما در شبکه توزیع می کنیم کلزنی شده و بر بهداشت و کیفیت آن نظارت می شود.

عبدیان با اشاره به بهداشتی بودن آب شهر کرمان گفت: مردم باید در نظر داشته باشند که ممکن است آب قنات دارای آلودگی میکروبی باشد.

وی با بیان اینکه آرسنیک آب شهر کرمان کمتر از ۱۰ پی‌پی‌ام و مجاز و بدون مشکل است، گفت: توصیه می شود مردم با اطمینان خاطر از آب شهر کرمان استفاده کنند.

کد خبر: ۳۰۲٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha