۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
«تتر گلد» امن ترین گزینه سرمایه گذاری برای علاقمندان به بازار طلا و ارزهای دیجیتال!
بازار گزارش می دهد؛

«تتر گلد» امن ترین گزینه سرمایه گذاری برای علاقمندان به بازار طلا و ارزهای دیجیتال!

تتر گلد از ماهیتی دوگانه برخوردار بوده و علاوه بر برابری ارزش با انس طلای جهانی، از سهولت و امنیت بالای بلاکچین نیز بهره میبرد که همین امر، آن را به گزینه مطلوب سرمایه گذاری بدل کرده است.

بازار؛ گروه بین الملل: سرمایه گذاری مناسب و امن یکی از دغدغه های مهم افراد فعال در بازارهای مالی است. بدون شک کسی نمی تواند مدعی شود که امنیت سرمایه گذاری و ریسک معقول آن برای وی مهم نبوده و حاضر است با چشمانی بسته بخش مهمی از دارایی خود را روانه بازارهای نماید.

به صورت سنتی، سرمایه گذاران در همه جای جهان به دنبال سرمایه گذاری در بازارهای امنی چون طلا و املاک هستند. هرچند، نقد شوندگی طلا به نسبت املاک و قابلیت استفاده از آن در معاملات اسپات و فیوچر، جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد می نماید. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که بر خلاف بازار مسکن، شما با هر میزان سرمایه ای قادر به خرید طلا هستید که همین امر، مخاطبین بازار طلا در قیاس با مسکن را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بازار طلا

بدون شک اکثر مخاطبین محترم با بازار طلا آشنایی کافی داشته و نیازی به توضیحات ملال آور و تکراری در این زمینه وجود ندارد. اما به عنوان بخش مهمی از این مطلب ناچار باید به برخی ویژگی های طلا به عنوان یک دارایی اشاره کرد. طلا پس از ارزهای رایج در بازار فارکس، از نقد شوندگی بسیار بالایی برخوردار است. این دارایی همچنین از سوی اکثر کشورهای جهان به عنوان ابزار سرمایه گذاری رسمی به حساب آمده و می توان مدعی شد که هیچ کشوری در جهان، طلا را به عنوان ابزاری علیه اقتصاد خود محسوب نمی کند.

حقیقت امر این است که سوددهی بلند مدت و البته نسبتا کم طلا به ویژه در بازه زمانی کوتاه مدت، بسیاری از سرمایه گذاران جوان را برای ورود به این بازار متقاعد نمی کند

اما سرمایه گذاری روی طلا معایبی نیز دارد که مهمترین آنها، تامین امنیت محل نگهداری آن است. مشکل دیگر طلا، اختلاف قیمت خرید و فروش آن است که همین امر منجر به سوددهی این فلز گرانبها در بازه زمانی طولانی مدت خواهد شد. به ویژه آنکه اگر وضعیت اقتصاد یک کشور دچار نوسان و تورم شدید نباشد، حتما باید برای سرمایه گذاری روی طلا، بازه های زمانی سالانه و شاید چند سال را در نظر گرفت.

چرایی جذابیت بازارهای ریسک پذیر برای سرمایه گذاران

اگرچه در ابتدای این نوشتار اشاره شد که به صورت منطقی، تامین امنیت اصل سرمایه امری مهم تر از میزان بهره وری آن بوده و لذا کسی حاضر به مخاطره آفرینی برای دارایی خود نیست، اما حقیقت امر این است که سوددهی بلند مدت و البته نسبتا کم طلا به ویژه در بازه زمانی کوتاه مدت، بسیاری از سرمایه گذاران جوان را برای ورود به این بازار متقاعد نمی کند. این نکته دقیقا دلیلی برای جذابیت زیاد بازار ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی های ریسک پذیر برای نسل جوان و کم حوصله است.

هر واحد طلای دیجیتال عرضه شده تتر، معادل یک انس طلا بوده و قیمتی برابر با آن در بازارهای جهانی دارد.

با اینحال، ریزش های شدید در بازار ارزهای دیجیتال، متاسفانه منجر به از دست رفتن دارایی های برخی از سرمایه گذاران در طول سال های گذشته شده است. به ویژه اینکه اگر شما سرمایه گذاری مبتدی باشید که آشنایی کافی با تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال ندارد، این ریسک به مراتب افزایش خواهد یافت. اما در هر صورت، این بازار طی سال های اخیر از مخاطبین پر تعدادی نیز برخوردار شده که نمی توان دیگر آن را نادیده گرفت.

طلای تتر، ابزاری مناسب برای طرفداران بازار طلا و ارزهای دیجیتال

شرکت iFinex که مالک توکن های مشهور و طرفدار دلار دیجیتال تتر محسوب می شود، در ژانویه سال جاری میلادی، اقدامی مهم انجام داد. این شرکت از نخستین توکن دیجیتال مبتنی بر انس طلا و با برند تتر خبر داد که در حال حاضر، با نام اختضاری XAUt به بازار عرضه می شود. هر واحد طلای دیجیتال عرضه شده تتر، معادل یک انس طلا بوده و قیمتی برابر با آن در بازارهای جهانی دارد. با این حساب، برای چک کردن قیمت طلای دیجیتال تتر، کافی است سری به قیمت انس طلای فیزیکی بزنید تا متجوه شودی که قیمت هر دو دارایی یاد شده تقریبا با یکدیگر یکسان است.

بر خلاف طلای فیزیکی، قیمت خرید و فروش این توکن در بازار، اختلافی نداشته و متعاملین از طریق پلتفرم های معاملاتی مستقیم، اقدام به خرید و فروش این توکن می کنند

اما این طلای دیجیتال، علاوه بر سهولت نگهداری از کیف پول، به راحتی در صرافی های معتبر جهان قابل معامله آنی است. در ایران نیز چند صرافی مشهور رمزارزی، اقدام به عرضه این توکن جدید تتر کرده اند. نکته دیگر اینکه بر خلاف طلای فیزیکی، قیمت خرید و فروش این توکن در بازار، اختلافی نداشته و متعاملین از طریق پلتفرم های معاملاتی مستقیم، اقدام به خرید و فروش این توکن می کنند. البته در صرافی های ایرانی، بر خلاف عرف بازارهای جهانی، همچنان قیمت خرید و فروش این توکن درست مانند بازار طلا با یکدیگر اختلافی فاحض داشته که امید است طی ماه های آتی این روند معیوب اصلاح شود.

به نظر می رسد طلای شرکت تتر، بهترین گزینه موجود برای سرمایه گذاران روی بازار ارزهای دیجیتال و طلا به صورت همزمان بوده و از سوی دیگر، امنیت آن نیز دستکم از نگهداری طلا در منزل بیشتر است. در وضعیت فعلی و متلاطم بازارهای جهانی که امنیت سرمایه بیش از هر فاکتور دیگری اهمیت دارد، سرمایه گذاری روی توکن های مبتنی بر طلا منطقی ترین گزینه بوده و حد ضرر و اصلاح قیمت آن نیز حداقل ممکن است.

همچین هر مقدار طلای دیجیتال به سادگی در یک کیف پول رمزارزی جای گرفته و به سهولت قابل حمل و نقل است. با این حساب می توان گفت که تتر طلا، گزینه ای است که سرمایه گذاران در بازار سرمایه باید به صورت بسیار جدی تر به آن نگاه کنند. به ویژه اینکه دسترسی قانونی ایرانیان به دلیل تحریم ها به پلتفرم های معاملات فارکس و بازار فلزات گرانبهای جهانی مسدود بوده که این محدودیت برای تتر بسیاری کمتر است.

کد خبر: ۳۰۲٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha