۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
ایران از واردات کلاف فولاد راهبردی «۴۲CrMo۴» بی‌نیاز شد
با تولید در فولاد مبارکه؛

ایران از واردات کلاف فولاد راهبردی «۴۲CrMo۴» بی‌نیاز شد

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه اصفهان گفت: نخستین بار، کلاف گرم گرید «۴۲CrMo۴» با موفقیت در مجتمع فولاد «سبا» این شرکت، تولید و کشور از واردات آن بی‌نیاز شد.

به گزارش بازار، از روابط عمومی کارخانه فولاد مبارکه، غلامرضا سلیمی روز شنبه اعلام کرد: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، کلاف فولاد راهبردی و بسیار پرکاربرد ۴۲CrMo۴ با موفقیت در مجتمع فولاد سبا این شرکت تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: این گرید از محصول کلاف یکی از پرکاربردترین گریدهای مورد استفاده در صنایع قطعه‌سازی و ماشین‌سازی است که به نام تجاری «Mo۴۰» نیز شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: این محصول که در گروه فولادهای عملیات حرارتی‌پذیر قرار می‌گیرد، بواسطه داشتن طیف وسیعی از خواص مکانیکی، در قطعات مخصوص انتقال قدرت، ساخت قالب‌های صنعتی، فنرهای تخت، ابزارآلات صنعتی و کشاورزی، سیلندرها و چرخ‌دنده‌ها کاربرد دارد.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه اظهار داشت: علاوه بر این، خاصیت سخت‌کاری سطحی و مقاومت به سایش بالا، استفاده از این گرید را در صفحات سایشی و چرخ و زنجیرها نیز ممکن می‌سازد.

سلیمی اضافه کرد: یکی از راهبردهای پنجگانه فولاد مبارکه در سه سال اخیر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خود با تمرکز روی تولید محصولات ویژه با ارزش‌ افزوده بالاتر بوده و در این مسیر نیز با تولید بسیاری از محصولات وارداتی، به موفقیت‌های ارزشمندی دست یافته‌ است.

وی یادآور شد: مجتمع فولاد مبارکه آماده است تا با انتقال تجارب خود به سایر تولیدکنندگان داخلی، زمینه را برای حرکت آنها به سمت تولید محصولات تجاری فراهم کند و خود نیز با تمرکز روی تولید محصولات دارای ارزش‌ افزوده بیشتر برای کشور، سرمایه‌گذاری و اقدامات گسترده‌ای انجام داده که تحقق این استراتژی گامی دیگری در مسیر ارتقای جایگاه فولاد مبارکه است.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه تاکید کرد: اگرچه پیش‌تر این محصول در جهان تولید شده، ولی بدلیل تحریم‌ها امکان واردات آن‌ فراهم نبود و با این دستاورد، کشور ما اینک به جرگه تولیدکنندگان این قبیل محصولات خاص پیوسته و از واردات آن‌ بی‌نیاز شده است.

کد خبر: ۳۰۲٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha