۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
صادرات ماشین‌آلات پخت نان به ۴۷ کشور با قابلیت کاهش مصرف انرژی

صادرات ماشین‌آلات پخت نان به ۴۷ کشور با قابلیت کاهش مصرف انرژی

یک شرکت دانش‌بنیان دستگاه پخت نان پرتابل را به تولید رساند که با کاهش مصرف گاز و ضایعات برای پخت انواع نان مناسب‌سازی شده، ضمن آنکه به ۴۷ کشور نیز صادر شده است.

به گزارش بازار، محمدرضا اسحاق‌آبادی، مدیر این شرکت دانش‌بنیان محصولات تولیدی این مجموعه را ماشین‌آلات پخت نان، شیرینی و غذا دانست و گفت: ما از سال ۱۳۷۰ در این زمینه اقدام به طراحی و تولید محصولات کردیم و تا به امروز توانستیم محصولات تولیدی خود را به ۴۷ کشور جهان از جمله کانادا، آمریکا، استرالیا، ژاپن، سنگاپور، اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه پرتابل پخت نان موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان شد، ادامه داد: این سیستم به صورت طبقه‌ای و تونلی، نان تولید می‌کند. با تولید این دستگاه توانستیم ۷۵ درصد مصرف انرژی را کاهش دهیم. این میزان کاهش انرژی مورد بررسی شرکت و تایید پارک علم و فناوری قرارگرفته است.

اسحاق‌آبادی کاهش مصرف سوخت را از مزایای این ماشین آلات عنوان کرد و یادآور شد: ما تولیدکننده کم‌مصرف‌ترین دستگاه پخت نان به شمار می‌رویم، همچنین برای ارتقای کیفیت محصول با اتکا به دانش تیم تحقیق و توسعه مجموعه و با حمایت‌هایی که از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری انجام داده‌ایم، موفق به تولید و بومی‌سازی خمیر ترش شده‌ایم. این دستاورد در ارتقای کیفیت نان تأثیر بسزایی دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی با بیان این که در حال حاضر واحد تحقیق و توسعه مجموعه چند پروژه برای اجرای نان‌های سنتی دارد، گفت: تمام عشایر کشور از محصول ما استفاده می‌کنند. ما عملاً با حذف شعله از بستر پخت، بستری کاملاً بهداشتی و ایمن برای نان‌های حجیم، نیمه‌حجیم و مسطح ایجاد کرده‌ایم و توانستیم ضایعات پخت نان را به حد صفر برسانیم، زیرا با حذف شعله، دما به صورت تدریجی به بستر پخت منتقل می‌شود و نان تولیدی دارای بافت مناسب و خواص غذایی بالایی خواهد بود.

کد خبر: ۳۰۲٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha