۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
اقتصاد جهان بدون نفت و گاز روسیه داوم نمی‌آورد
پوتین:

اقتصاد جهان بدون نفت و گاز روسیه داوم نمی‌آورد

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: اقتصاد جهانی بدون نفت و گاز روسیه شکست خواهد خورد.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه (۱۵ شهریور) در مجمع اقتصادی شرق (EEF) در شهر ولادی وستوک روسیه با بیان اینکه اقتصاد جهانی بدون عرضه نفت و گاز روسیه شکست خواهد خورد، گفت: تصور کنیم که فردا عرضه نفت و گاز روسیه ممنوع شود در این صورت اقتصاد جهانی تاب تحمل این شرایط را نخواهد داشت.
وی افزود: فقط قیمت‌ها بالا می‌رود، اما مصرف‌کنندگان به خرید ادامه می‌دهند.

رئیس‌جمهوری روسیه یادآور شد: اقتصادهای اروپایی، از جمله آلمان، که به منابع انرژی روسیه وابسته هستند، با چالش های بسیار شدیدی روبه‌رو هستند و بسیاری از صنایع به سادگی در حال تعطیل شدن هستند.

پوتین با بیان اینکه ما به تدریج عرضه گاز خود را به دیگر مقاصد جهانی افزایش خواهیم داد، تصریح کرد: پروژه بزرگی برای صادرات گاز روسیه به چین وجود دارد و در سال آینده به ظرفیت برنامه‌ریزی شده ۳۸ میلیارد مترمکعب خواهیم رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه ایران از مدت‌ها پیش از روسیه درخواست دریافت گاز را داشته است، گفت: با توجه به بازارهای بزرگ در کشورهای همسایه ایران، این پروژه‌ای عملی است.

اتحادیه اروپا از مان آغاز تنش‌های مسکو-‌کیف در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۴ بسته تحریم علیه روسیه اعمال کرده است، آخرین بسته، که در ژوئن اعلام شد، شامل محدودیت‌هایی برای ترانزیت گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) روسیه از بنادر اروپا و سرمایه‌گذاری در طرح‌های در حال اجرای ال‌ان‌جی در روسیه است.

کد خبر: ۳۰۲٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha