۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
قیمت جهانی نفت کاهش یافت | برنت ۷۱ دلار و ۶ سنت شد

قیمت جهانی نفت کاهش یافت | برنت ۷۱ دلار و ۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶۳ سنت معادل ۲.۲۴ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۶ سنت رسید.

به گزارش بازار، به نقل از رویترز، قیمت نفت ۲ درصد در روز جمعه کاهش یافت. اطلاعات اشتغال آمریکا در ماه اوت ضعیف‌تر از حد انتظار بوده و تاثیر تاخیر افزایش عرضه تولیدکنندگان اوپک پلاس را خنثی کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶۳ سنت معادل ۲.۲۴ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۴۸ سنت معادل ۲.۱۴ درصد کاهش ۶۷ دلار و ۶۷ سنت معامله می‌شود.

نفت برنت ۱۰ درصد و نفت آمریکا حدود ۸ درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.

اطلاعات دولتی آمریکا نشان داد اشتغال در این کشور کمتر از حد انتظار در ماه اوت رشد داشته و نرخ بیکاری تا ۴.۲ درصد افزایش یافته است. بدین ترتیب نمی‌توان انتظار کاهش قابل‌توجه نرخ بهره را از سوی فدرال رزرو در ماه جاری میلادی داشت.

نگرانی در مورد تقاضا در چین هم همچنان بر قیمت نفت فشار می‌آورد.

نفت برنت در روز پنجشنبه علی رغم کاهش ذخایر نفتی آمریکا و تصمیم اوپک پلاس برای به تاخیر انداختن طرح افزایش تولید نفت، به پایین‌ترین رقم از ژوئن ۲۰۲۳ رسید.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۶.۹ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۱۸.۳ میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران انتظار یک کاهش ۹۹۳ هزار بشکه‌ای را داشتند.

بیکر هیوز اعلام کرد تعداد چاه‌های نفت فعال آمریکا که اولین نشانه این کشور برای تولید در آینده هستند در این هفته روی ۴۸۳ حلقه ثابت مانده است.

نشانه‌هایی از توافق گروه‌های رقیب در لیبی برای پایان دادن به اختلافاتی که صادرات نفت خام این کشور را مختل کرده بود هم قیمت نفت را در این هفته تحت تاثیر قرار داده است. صادرات نفت این کشور از اکثر میادین نفتی متوقف شده بود.

بانک آمریکا که قبلاً قیمت نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی را ۹۰ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده بود، حالا این رقم را تا ۷۵ دلار پایین آورده است. این بانک افزایش ذخایر جهانی، رشد ضعیف تقاضا و ظرفیت مازاد تولید اوپک پلاس را از دلایل پایین آمدن قیمت نفت می‌داند.

کد خبر: ۳۰۲٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha