تلگرام چند قابلیت خود را حذف می‌کند؛ تمرکز بر کنترل محتواهای مجرمانه

تلگرام چند قابلیت خود را حذف می‌کند؛ تمرکز بر کنترل محتواهای مجرمانه

مدیرعامل تلگرام اعلام کرد که چند قابلیت کم‌طرفدار از این پلتفرم حذف می‌شود و آن‌ها تمرکز خود را روی مدیریت محتواهای مجرمانه می‌گذارند.

به گزارش بازار، مدیرعامل تلگرام در پستی در کانال شخصی خود اعلام کرد که رویکرد جدیدی را برای این اپلیکیشن اتخاذ کرده است و برخی از قابلیت‌های منسوخ این پیام‌رسان را از دسترس خارج می‌کند. این قابلیت‌ها ظاهراً توسط کسر ناچیزی از کاربران تلگرام استفاده می‌شدند و برخی از افراد از آن‌ها سوءاستفاده می‌کردند.

در پستی که مدیرعامل تلگرام منتشر کرده است، به معرفی ویژگی‌های جدید برای این پیام‌رسان اشاره شده اما از حذف چند ویژگی نیز نام برده شده است. «پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام می‌گوید قابلیت People Nearby که کمتر از ۰.۱ درصد از کاربران از آن استفاده می‌کردند، حذف شده است. این قابلیت ظاهراً با بات‌ها و کلاهبرداران مشکلاتی را به‌وجود آورده بود.

در عوض تلگرام قابلیت Businesses Nearby را معرفی می‌کند که کسب‌وکارهای تأییدشده و معتبر را نشان خواهد داد. این کسب‌وکارها می‌توانند کاتالوگ محصولات خود را به‌نمایش بگذارند و بی‌دردسر امکان دریافت پول داشته باشند.

دورف می‌گوید تلگرام همچنین قابلیت آپلود فایل‌های رسانه‌ای جدید به Telegraph را که سرویس بلاگینگ مستقل این پلتفرم است، غیرفعال کرده است. ظاهراً عوامل مخرب ناشناس از این سرویس سوءاستفاده می‌کردند.

تلگرام بر کنترل و مدیریت محتوا متعهد می‌شود

پاول دورف همچنین تأکید کرده است که اگرچه ۹۹.۹۹۹ درصد از کاربران تلگرام کار مجرمانه‌ای انجام نمی‌دهند، ۰.۰۰۱ درصد باقی‌مانده که در زمینه جرایم فعالند، تصویر بدی برای کل پلتفرم ساخته‌اند و منافع حدود یک میلیارد کاربر این پیام‌رسان را به‌خطر انداخته‌اند. به همین دلیل، تلگرام امسال می‌خواهد به کنترل و مدیریت محتوا متعهد شود و این مقوله را از یک نقطه ضعف به یکی از نقاط قوت پلتفرم خود تبدیل کند.

مدیرعامل تلگرام اخیراً در خاک فرانسه بازداشت شده بود و فعلاً به قید وثیقه ۵ میلیون یورویی آزاد شده است. او به‌تازگی در مطلب دیگری در کانال شخصی تلگرام خود دراین‌باره توضیحاتی را ارائه کرد و گفت دستگیری‌اش یک اتفاق نادرست و تعجب‌برانگیز بوده است. اما به‌نظر می‌رسد که این اتفاق باعث تغییر در رویکرد اجرایی او شده است.

کد خبر: ۳۰۲٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha