۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
کشاورزان آبادان در خط مقدم تامین امنیت غذایی جنوب غرب ایران هستند| ضرورت ایجاد حلقه بازار فروش
نماینده مردم آبادان در مجلس:

کشاورزان آبادان در خط مقدم تامین امنیت غذایی جنوب غرب ایران هستند| ضرورت ایجاد حلقه بازار فروش

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان شهرستان آبادان در خط مقدم تامین امنیت غذایی جنوب غرب ایران هستند.

سید محمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مجوز سایت دامپروری شهرستان آبادان که در چوئبده واقع شده است در سال ۱۳۷۷ اخذ و در سال ۱۳۸۲ فعالیت این مجتمع آغاز شد ولی حدود ۲۰ سال تعطیل بوده و همه زیرساخت‌های آن از بین رفته است.

وی افزود: این سایت ظرفیت اشتغالزایی را برای ۵۰۰ نفر دارد و به امنیت غذایی استان خوزستان و کشور کمک می‌کند و همچنین در موضوع صادرات و ارزآوری نقشی محوری دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات نخلداران این شهرستان، توضیح داد: در مجلس یازدهم پیشنهاد تشکیل سازمان خرما به مرکزیت شهر آبادان را مطرح کردم و باید برای توسعه این محصول مهم به صورت عملی یک اقدام اصولی و ماندگار انجام شود.

مولوی با تاکید بر اینکه خرما اشتغالزایی خوبی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: شهد و عسل خرما، قند مایع خرما، شیره خرما، سرکه خرما، خمیر خرما، خرمای پرفیبر و عرق طارونه فقط برخی از محصولات خرما هستند که هر کدام از آنها نقش به سزایی در اشتغالزایی دارند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد حلقه بازار فروش محصولات کشاورزی، عنوان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کشاورز بدون هیچونه دغدغه محصول خود را تولید کند و مسیر حضور وی در بازارهای داخلی و خارجی فراهم شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی توضیح داد: یکی از راه‌های افزایش درآمد کشاورزان بسته بندی حرفه‌ای و استاندارد بر اساس نیازهای بازار است که به اندازه تولید محصول با کیفیت اهمیت دارد و باید در این زمینه کارگاه و دوره‌های آموزشی برای کشاورزان برگزار شود.

مولوی توجه به صنایع تبدیلی را مهم برشمرد و گفت: هزینه صنایع تبدیلی در ایران بالا است و انتظار می‌رود دولت از طریق تسهیلات بانکی مناسب به ویژه همراه با تنفس بالا به کشاورزان کمک کند چرا که برای احیای صنایع کوچک داخلی باید کشاورزان حمایت شوند.

وی با اشاره به کشت میانکاری، اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از موتورهای محرکه اقتصاد شهرستان آبادان است و کشت میانکاری نخیلات توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشاورزان شهرستان آبادان در خط مقدم تامین امنیت غذایی جنوب غرب ایران هستند.

کد خبر: ۳۰۲٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha