۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
۹۱۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر کشت محصولات پاییزه می‌رود

۹۱۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر کشت محصولات پاییزه می‌رود

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش سطح زیرکشت پاییزه امسال در استان به ۹۱۰ هزار هکتار خبر داد.

به گزارش بازار، کوروش نوروزی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت کشت پاییزه امسال، اظهار کرد: برای کشت پاییزه امسال، پیش‌بینی می‌شود ۹۱۰ هزار هکتار سطح زیرکشت داشته باشیم که این میزان نسبت به سال گذشته، اندکی افزایش داشته است؛ سال گذشته سطح زیرکشت پاییزه حدود ۸۷۰ هزار هکتار بود.

وی در خصوص تامین آب کشت اراضی پاییزه، ادامه داد: از نظر تامین آب در حوضه‌های آبی دز و کارون مشکلی نداریم اما حوضه آبی کرخه و مارون به میزان بارندگی‌ها بستگی دارد. در مجموع، برنامه‌ریزی می‌شود که به اندازه میزان آب تخصیص یافته از سوی سازمان آب و برق، الگوی کشت نیز تعیین شود تا مشکلی پیش نیاید.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال سطح کشت گندم آبی ۵۱۰ تا ۵۳۰ هزار هکتار و گندم دیم ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار هکتار یاشد. در مجموع پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم برود.

نوروزی یادآور شد: همچنین برای محصول جو، بیش از ۷۰ هزار هکتار شامل۲۴ هزار هکتار آبی و ۵۰ هزار هکتار دیم در نظر گرفته شده است. ۶۰ هزار هکتار کشت آبی و دیم نیز برای محصول کلزا در نظر گرفته شده است.

نوروزی عنوان کرد: کشت گندم، جو و کلزا از ابتدای آبان ماه آغاز می‌شود و کشت چغندر نیز از ابتدای مهر آغاز می‌شود و تا اواخر دی ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۳۰۲٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha