۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
سقوط ۲۷۹ میلیارد دلاری غول تراشه هوش مصنوعی

سقوط ۲۷۹ میلیارد دلاری غول تراشه هوش مصنوعی

قیمت سهام «انویدیا» در معاملات روز سه‌شنبه وال استریت، ۹.۵ درصد سقوط کرد و ۲۷۹ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی ریخت.

به گزارش بازار، این ریزش، بزرگترین سقوط یک روزه ارزش بازار یک شرکت آمریکایی است و با ملایم شدن خوش بینی سرمایه‌گذاران نسبت به هوش مصنوعی در بحبوحه داده‌های اقتصادی ضعیف، رخ داده است. سقوط ۲۷۹ میلیارد دلاری ارزش بازار انویدیا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران، نسبت به فناوری نوظهور هوش مصنوعی که محرک رشد امسال بازار سهام بوده است، محتاط‌تر شده‌اند. سهام انویدیا پس از آن کاهش یافت که پیش‌بینی‌های این شرکت از درآمد سه ماهه، به مذاق سرمایه‌گذاران خوش نیامد.

همچنین پس از اینکه رویترز گزارش کرد پَت گلسنیگر، مدیرعامل و مدیران کلیدی اینتل، قرار است طرحی را به هیئت مدیره برای حذف کسب و کار غیرضروری و بهسازی هزینه سرمایه ارائه کنند، سهام این شرکت تراشه سازی هم حدود ۹ درصد سقوط کرد.

نگرانی‌ها نسبت به کندی بازدهی سرمایه گذاری‌های هوش مصنوعی، در هفته‌های اخیر، گریبانگیر ارزشمندترین شرکت‌های وال استریت شده و در نتیجه، سهام مایکروسافت و آلفابت پس از گزارش عملکردهای مالی سه ماهه آنها در ژوئیه، در سطوح پایین‌تری معامله می شود.

انویدیا در رکورد بالای ژوئیه، رشد سه برابری را در سال ۲۰۲۴ نشان می داد اما با ضررهای اخیر، رشد این شرکت از ابتدای سال تا به امروز، به ۱۱۸ درصد رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، ضعف روز سه شنبه سهام شرکت‌های تراشه سازی، با افت کلی وال استریت همراه شد. شاخص نزدک، ۳.۳ درصد و شاخص «اس اند پی ۵۰۰»، حدود ۲.۱ درصد ریزش کرد.

کد خبر: ۳۰۲٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha