۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
صرفه جویی ۴۰.۲ میلیارد تومانی در تولید دام و طیور با تلاش پژوهشگران
رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور خبر داد:

صرفه جویی ۴۰.۲ میلیارد تومانی در تولید دام و طیور با تلاش پژوهشگران

رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: در ۱۰ سال گذشته با پژوهش های محققان این موسسه، ۴۰.۲ میلیارد تومان در هزینه تولید طیور و ماکیان، دام سنگین و دام سبک کشور صرفه جویی شد.

به گزارش بازار از وزارت جهاد کشاورزی، «حسن خمیس آبادی» به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در مدت یاد شده ۴۲۵ هزار تن تولید طیور و ماکیان، دام سنگین و دام سبک نیز افزایش داشته که نتیجه پژوهش های محققان علوم دامی است.

رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، میزان صرفه جویی در هزینه تولید در حوزه طیور و ماکیان را ۱۸.۷ میلیارد تومان، دام سنگین ۱۳.۲ میلیارد تومان و دام سبک را ۸.۳ میلیارد تومان طی ۱۰ سال اخیر اعلام کرد.

خمیس آبادی افزود: میزان افزایش تولید ناشی از پژوهش های محققان این موسسه به تفکیک در بخش طیور و ماکیان ۳۱۲ هزار تن، دام سنگین ۷۵ هزار تن و دام سبک ۳۸ هزار تن بوده است.

وی، افزایش ۲۱ میلیون دلاری صادرات و کاهش ۱۸۵ میلیون دلاری واردات طیور و ماکیان، کاهش ۵۲۵ میلیون دلاری واردات دام سنگین، کاهش ۲۴ هزار تنی مصرف نهاده در بخش دام سنگین، کاهش ۲۶۶ میلیون دلاری واردات دام سبک و کاهش ۳.۸ میلیون تنی مصرف نهاده در بخش دام سبک را از نتایج بدست آمده از پژوهش های محققان این موسسه در ۱۰ سال گذشته برشمرد.

رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور تصریح کرد: در این مدت بر اثر پژوهش های این موسسه میزان اشتغال در حوزه طیور و ماکیان هفت‌هزار و ۲۰۰ نفر، دام سنگین ۵۰۰ نفر و دام سبک ۶۰۰ نفر افزایش یافت.

خمیس آبادی، فناوری کاربرد استفاده از بقایای گیاهی برای تولید خوراک دام، تعیین ترکیبات و ارزش غذایی منابع خوراک دام و طیور موجود در کشور، بهبود مدیریت تولیدمثل و توسعه تکنیک‌های کمکی تولیدمثل، بهینه سازی وضعیت جایگاه و تجهیزات پرورش و شناسایی صفات تولیدی، تولیدمثلی و ظاهری دام بومی را از جمله پژوهش ها و اقدامات این موسسه در یک دهه اخیر نام برد.

کد خبر: ۳۰۲٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha