۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
۷ نکته حقوقی که قبل خوانده شدن خطبه عقد به دخترا نمی گویند

۷ نکته حقوقی که قبل خوانده شدن خطبه عقد به دخترا نمی گویند

نکات بسیار مهمی وجود دارد که قبل از عقد باید دختران از آن مطلع باشند. به طور کلی نه فقط هنگام ازدواج، بلکه در هر زمینه ای افراد باید حقوق خود را بدانند تا بتوانند از آن دفاع کنند.

به گزارش بازار، بحث ازدواج یک موضوع مهم و پیچیده ای است که قانون و تبصره های زیادی را در بر دارد. در ادامه به شما ۷ نکته حقوقی مهم در مورد ازدواج را معرفی می کنیم که اگر یکی از این موارد در زندگی اتفاق بیفتد در صورت شکایت حق طلاق به خانم داده می شود:

  1. پرداخت نفقه ( مخارج همسر که شامل هزینه خوراک، پوشاک، مسکن و… ) به عهده مرد است و در صورتی که نتواند آن را پرداخت کند یا نخواهد انجام وظیفه کند، با درخواست طلاق و اثبات عدم پرداخت نفقه دادگاه حق طلاق را به  زوجه می دهد و حکم را صادر می کند.

  2. اگر مرد سوء رفتار یا سوء معاشرت داشته باشد به طوری که وضعیت زندگی برای زن دشوار شود. (ضرب و شتم یا فحاشی)

  3. اگر مرد بیماری غیر قابل درمانی داشته باشد مانند جنون یا اگر عقیم باشد و توانایی بچه دار شدن تا بعد ۵ سال را نداشته باشد.

  4. اگر زوج شغل نامناسبی داشته باشد و حتی با دستور دادگاه باز به این کار ادامه دهد، در صورت جدایی حق طلاق به زن داده می شود.

  5. محکومیت مرد به حبس ۵ سال یا بیشتر یا جزای نقدی که به ۵ سال یا بیشتر زندان منتهی شود.

  6. اعتیاد مرد به هرگونه مواد مخدر که زندگی را سخت کرده و مشکل ایجاد کند. یا اینکه زوج بدون داشتن هیچ دلیلی خانه و زندگی را به مدت ۶ ماه متوالی یا بیشتر ترک کند و مفقودالاثر شود. 

  7. زوج بدون اجازه همسر اول زوجه اختیار کند.

به جز مواردی که در قسمت بالا ذکر کردیم، برخی از حقوق هستند که به صورت کلی از ابتدای ازدواج به مرد تعلق می گیرند اما در صورتی که مرد بخواهد می تواند به همسر خود وکالت داده تا زوجه بتواند از حقوق خود بهره مند شود.

برای مثال یکی از آنها حق طلاق است. در صورتی که زوج به همسرش وکالت بلاعزل طلاق بدهد، زوجه می تواند هر زمانی که بخواهد از همسرش جدا شود. اما این موضوع نباید موجب سوء استفاده خانم ها از این شرایط شود.

مورد دیگر حق تعیین مسکن است. در صورتی که زن این حق را داشته باشد مرد موظف است در شهر یا منطقه ای مسکن تهیه کند که همسرش می خواهد. البته باید در این مورد شرایط مالی مرد را نیز در نظر گرفت.

اگر دختر بخواهد کار کند یا به تحصیلاتش ادامه دهد می تواند حق اشتغال و حق تحصیلش را به صورت قانونی و بلا عزل دریافت کند.

همانطور که میدانید در کشور ما حق خروج از کشور خانم ها با همسرانشان است. اگر بخواهید و همسرتان تمایل داشته باشد می توانید این حق را نیز از وی دریافت کنید.

برخی از خانم ها می خواهند که بعد از جدایی اموال همسرشان تقسیم شود. برای همین باید شرط تقسیم اموال را درنظر بگیرید.

۷ نکته حقوقی که قبل خوانده شدن خطبه عقد به دخترا نمی گویند

سخن آخر

همانطور که مطالعه کردید در متن بالا در مورد حقوقی که خانم ها قبل از خوانده شدن خطبه عقد باید از آن اطلاعات داشته باشند را معرفی کردیم. اما در غیر این صورت درخواست طلاق و جدایی برا خانم ها بسیار دشوار بوده و بدون وکیل نمیتوان این کار را انجام داد.

سداد وکیل به عنوان بهترین وکیل طلاق در کرج می تواند گزینه خوبی باشد و در این زمینه به شما کمک کند. موضوعاتی مانند طلاق توافقی، طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد بدون کمک وکیل به نتیجه نمیرسند. جهت دریافت  اطلاعات بیشتر و یا گرفتن وقت مشاوره با شماره ۰۹۱۲۱۸۹۳۸۰۸ تماس بگیرد تا همکار ما شما را راهنمایی کنند.

کد خبر: ۳۰۱٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha