دستور فیلترینگ ایکس در برزیل صادر شد؛ مهاجرت کاربران به بلواسکای

دستور فیلترینگ ایکس در برزیل صادر شد؛ مهاجرت کاربران به بلواسکای

قاضی برزیلی دستور فیلترینگ ایکس را صادر کرد. این امر باعث شده کاربران برزیلی به سمت شبکه اجتماعی بلواسکای بروند.

به گزارش بازار، هفته گذشته، قاضی ارشد برزیلی به شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد ظرف ۲۴ ساعت باید نماینده‌ای قانونی در این کشور منصوب کند، درغیر این صورت فیلتر خواهد شد. اکنون این قاضی پس از اینکه این شرکت نماینده قانونی جدیدی در این کشور تعیین نکرد، دستور فیلترینگ ایکس را صادر کرد. این اتفاق کاربران برزیلی را به‌سمت شبکه اجتماعی بلواسکای کشانده است.

براساس گزارش بلومبرگ، «الکساندر دومورائس»، قاضی دادگاه عالی برزیل، پس از اینکه «ایلان ماسک» نماینده قانونی جدیدی برای این کشور تعیین نکرد، دستور تعلیق ایکس را صادر کرده. این ممنوعیت به نفع شبکه اجتماعی رقیب، بلواسکای، تمام شد. طبق پست بلواسکای، بسیاری از کاربران برزیلی به این شبکه اجتماعی مهاجرت کرده‌اند.

فیلترینگ ایکس در برزیل و استقبال از بلواسکای

الکساندر دومورائس به آژانس ملی مخابرات برزیل (آناتل) گفته طی ۲۴ ساعت دسترسی به این پلتفرم را محدود کند و به اپل و گوگل نیز ۵ روز فرصت داده این شبکه اجتماعی را از فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل خود حذف کنند.

طبق گزارش Poder۳۶۰، این کشور جریمه روزانه ۵۰,۰۰۰ رئال (تقریباً ۸,۹۰۰ دلار) را نیز برای کسانی که سعی کنند از طریق VPN به ایکس دسترسی داشته باشند، اعمال می‌کند؛ به همین دلیل، خیلی از کاربران برزیلی به شبکه اجتماعی بلواسکای رفته‌اند. یکی از توسعه‌دهندگان بلواسکای می‌گوید: «مطمئناً برخی اختلالات و مشکلات عملکردی وجود خواهد داشت. ما هرگز چنین ترافیکی ندیده بودیم.» به گفته این شرکت، برزیل رکوردهای جدید برای فعالیت کاربران در بلواسکای ثبت کرده و می‌کند.

اوایل آگوست، ایلان ماسک دفتر ایکس در برزیل را تعطیل کرد و گفت دومورائس او را تهدید کرده نماینده قانونی این شرکت را به‌دلیل رعایت‌نکردن «دستورات سانسور» دستگیر خواهد کرد. دادگاه عالی برزیل نیز هفته گذشته به ایکس اطلاع داد اگر ظرف ۲۴ ساعت نماینده قانونی جدیدی معرفی نکند، این پلتفرم در این کشور ممنوع خواهد شد.

کد خبر: ۳۰۱٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha