۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
حمله شاخص کل با دامنه دو درصدی به مقاومت ۲۱۰۰
بورس در یک نگاه؛

حمله شاخص کل با دامنه دو درصدی به مقاومت ۲۱۰۰

پس از مدت‌ها شاهد حاکم شدن عقلانیت در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی هستیم و امیدواریم در حد شعار باقی نماند و شاهد تغییرات جدی در این حوزه باشیم.  

سمیه شوریابی؛ بازار: نخستین روز معاملاتی هفته که با قدرت‌نمایی خریداران و برتری نمادهای سبزپوش سپری شد، با ۴۸۰ صف خرید به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان به کارش خاتمه داد، نماگرها یکپارچه مثبت بودند و شاخص کل با افزودن بیش از ۲۲ هزار واحد بر ارتفاعش تا سطح دو میلیون و ۹۸ هزار واحد پیشروی کرد.

همچنین امروز تراز نقدینگی حقیقی ها مثبت و ۷۴۷ میلیارد تومان پول جذب بازار شد و ارزش معاملات خرد به ۲.۵ همت رسید که می‌توان گفت با این ورود پول و قدرت خریداران، بازار به راحتی از پس این مقاومت مهم برخواهد آمد.

به نظر بازار سرمایه تا قبل از صحبت‌های دیشب خیلی امیدوار نبود و با توجه به تعطیلی پیش رو، کمی دست به عصا حرکت می‌کرد، اما با صحبت‌های دیشب ورق برگشت و همتی یک سخنرانی خوب داشت و بسیار امیدوارکننده ظاهر شد؛ اول برای اقتصاد و بعد بازار سرمایه، تأکید روی کنترل نرخ بهره و حل کردن چالش دیرینه اختلاف دلار نیما، دو سیگنال بسیار قوی از سوی همتی به بازار سرمایه و اقتصاد بود، پس از مدت‌ها شاهد حاکم شدن عقلانیت در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی هستیم و امیدواریم در حد شعار باقی نماند و شاهد تغییرات جدی در این حوزه باشیم.

حمله شاخص کل با دامنه دو درصدی به مقاومت ۲۱۰۰

هر چند تئوری های بازاری نشان می دهند که مسیر درست افزایش دامنه نوسان است، اما با این الگوریتم، بازارگردان هایی که اصلاً تعهدی ندارند، حقوقی هایی که حقوق مالکیت شرکتی برایشان مهم نیست، نوسانات ناشی از تصمیمات مدیریتی، رانت های گسترده، مصوبات شبانه دولتی و شبه دولتی هایی که بالای سر بازار ایستاده اند برای تأمین مالی، پس همان بهتر که دامنه نوسان دو درصد باشد، بازار صف خرید باشد بهتر است تا اینکه یک عده نوسان بگیرند و ما نظاره‌گر باشیم.

گفتنی است بازار تقریباً هیچ وقت با خرید حقوقی ها بالا نرفت، اتفاقاً با ورود پول حقیقی ها خوب رشد کرد، حقوقی ها با توجه به اینکه در صف فروش ها اجبار به خرید دارند و چون همیشه نیاز به نقدینگی دارند تقریباً در اکثر مواقع فروشنده هستند.

در پایان لازم به ذکر است که گویا بحث نرخ نیما جدی شده و حالا همه چیز به این سمت پیش می‌رود که چه شرکت‌هایی صادرات خوبی دارند؛ بی‌شک زاگرس، شخارک، کاوه، ارفع، شپدیس و شیراز نمادهایی هستند که مورد توجه هستند، البته برخی مانند ریشمک، فسوژ، فاسمین، کاما، ساروج، شپاس و آریا خاص‌تر هستند، اگر قرار بر تغییرات در بورس کالا و نرخ نیما باشد، اوضاع برای پالایشی‌ها نیز جذاب می‌شود و این خبر خوبی برای حرکت بازار است.

کد خبر: ۳۰۱٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha