۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
بی‌ام‌و با عبور از تسلا، رتبه نخست فروش برقی‌ها در بازار خودرو اروپا را تصاحب کرد

بی‌ام‌و با عبور از تسلا، رتبه نخست فروش برقی‌ها در بازار خودرو اروپا را تصاحب کرد

بی‌ام‌و با عبور از تسلا در آمار فروش خودروهای الکتریکی طی جولای ۲۰۲۴، به پرفروش‌ترین برند الکتریکی در بازار خودرو اروپا تبدیل شد.

به گزارش بازار، کاهش فروش تسلا مدل Y و مدل ۳ در بازار خودروهای برقی اروپا، باعث شده است تا بی‌ام‌و به پرفروش‌ترین خودروساز برقی قاره سبز تبدیل شود. بی‌ام‌و موفق شده است تا در ماه جولای ۲۰۲۴، تعداد ۳۰۸ دستگاه خودرو برقی بیشتر از رقیب آمریکایی خود بفروشد و جایگاه خود را در بازار خودرو اروپا ارتقا دهد.

بی‌ام‌و در ماه گذشته میلادی، ۱۴۸۶۹ خودرو الکتریکی در سراسر اروپا فروخت. در سوی دیگر فروش تسلا طی ماه جولای ۲۰۲۴ با رکود مواجه شد و با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به ماه گذشته، به ۹۵۴۴ دستگاه رسید. ثبت نام تسلا مدل ۳ طی ماه جولای کاهش ۱۷ درصدی را تجربه کرد. ۴۶۹۴ دستگاه تسلا مدل ۳ طی ماه جولای در قاره اروپا فروخته شدند.

پیشتازی بی‌ام‌و در بازار خودروهای برقی اروپا، با کاهش تمایل مشتریان به خرید این خودروها همراه شده است. فروش خودروهای برقی در اروپا طی جولای ۲۰۲۴ نسبت به جولای ۲۰۲۳، شش درصد کاهش یافت. به گفته تحلیل‌گران بازار، فقدان مشوق‌های دولتی و نگرانی خریداران بابت افت قیمت خودروهای برقی در بازار اتومبیل‌های کارکرده، از دلایل اصلی این کاهش فروش هستند.

نگاه جزئی‌تر به بازار خودرو اروپا در جولای ۲۰۲۴

پرفروش‌ترین خودرو برقی اروپا در ماه گذشته تسلا مدل Y بود. ولوو EX۳۰ با فروش ۶۵۷۳ دستگاه در رتبه دوم قرار گرفت. رتبه سوم نیز به فولکس واگن ID.۴ با فروش ۵۲۹۵ دستگاه رسید. کل بازار خودرو اروپا طی جولای ۲۰۲۴ در مقایسه با جولای ۲۰۲۳ حدود دو درصد رشد کرد. در این ماه ۱.۰۳ میلیون دستگاه خودرو در قاره سبز به فروش رسیدند که ۵۴ درصد آن‌ها شاسی‌بلند بودند.

«فیلیپه مونوز» تحلیل‌گر موسسه اقتصادی جاتو داینامیکس (Jato Dynamics) در این باره می‌گوید: «مصرف‌کنندگان اروپایی اکنون به طیف وسیعی از گزینه‌ها در بازار خودرو دسترسی دارند. در این بین شاسی‌بلندهای اسپرت ترکیبی یا SUVها گزینه‌های راحت و مطلوب برای آن‌ها به شمار می‌آیند. تعدد شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای مقرون‌به‌صرفه در بازار اروپا، باعث شده است تا سلیقه مصرف‌کنندگان در این قاره به خودروهای شاسی‌بلند تغییر کند.»

داچیا ساندرو یا همان رنو ساندرو معروف خودمان با فروش ۲۲۳۹۸ دستگاه در ماه جولای ۲۰۲۴، پرفروش‌ترین خودرو اروپا لقب گرفت. فولکس واگن تی‌راک که اخیرا وارد بازار کشورمان شده است، با فروش ۱۹۲۵۴ دستگاه در رتبه دوم پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا قرار دارد. تویوتا یاریس کراس نیز با فروش ۱۷۳۱۴ دستگاه در رتبه سوم است.

کد خبر: ۳۰۱٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha