۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
محصولات صنعت ساختمان قابل رقابت با محصولات خارجی است
در آیین گشایش نمایشگاه صنعت ساختمان مطرح شد:

محصولات صنعت ساختمان قابل رقابت با محصولات خارجی است

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: اگر واردات محصولات صنعت ساختمان آزاد شود، محصولات داخلی با کیفیت بالا، توان رقابت با آنها را دارند.

به گزارش بازار، بهمن عبداللهی روز پنجشنبه در آیین گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار داشت: کالاهای داخلی نه تنها توان صادراتی دارند بلکه قیمت های داخلی مقرون به صرفه است و هیچ چیزی کم ندارد.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان روند رو به رشدی را تجربه کرده است، افزود: ایران در زمینه تولید مصالح ساختمانی و برخی محصولات صنعت ساختمان از کشورهای دیگر جلوتر است و حتی به سایر کشورها نیز کالا صادر می کند.

عبداللهی با اشاره به ارتقای صنایع وابسته در صنعت ساختمان از جمله تولید آسانسور و بالابر که با استانداردهای جهانی تولید می شود، افزود: اتاق تعاون ایران به دلیل عضویت در شوراهای اقتصادی خود را موظف می‌داند که مشکلات ساختمان را پیگیری و حل کند.

صادرات خدمات فنی و مهندسی تسهیل شود

معاون پشتیبانی، برنامه‌ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران نیز در این آیین گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی و تولید مسکن باید در راستای سیاست‌های دولت چهاردهم تسهیل شود.

«علی مطیع جهانی» از این صنعت به عنوان پیشران اقتصادی یاد کرد و اظهار داشت: ایران توان مناسبی در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد که باید از این ظرفیت نیز استفاده شود.

معاون پشتیبانی، برنامه‌ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه این صنعت در کشور به شمار می رود، گفت: این نمایشگاه با حضور ۸۵۰ شرکت داخلی و خارجی و پاویون از ۶ کشور کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹ دوره از نمایشگاه توسط اتاق تعاون برگزار شده و هر سال بر کیفیت نمایشگاه و استقبال شرکت کنندگان افزوده می شود، عنوان کرد: ۲۳ گروه کالایی در حوزه صنعت ساختمان در این نمایشگاه حضور دارند که محور اصلی آن نمایش آخرین نوآوری، فناوری ها و محصولات شرکت های دانش بنیان است.

مازاد تولید در صنعت ساختمان صادرات شود

در ادامه آیین گشایش نمایشگاه، حسنعلی محمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی توان پوشش بازار داخلی را بر عهده دارند، بر صادرات محصولات صنعت ساختمان به کشورهای هدف تاکید کرد.

وی افزود: در بحث صنعت ساختمان، باید کشورهای همسایه را در اولویت قرار دهیم نباید در عرصه تجاری و اقتصادی کشورهای دیگر جایگزین کالاهای صادراتی کشورمان شوند در این زمینه باید بانک مرکزی و تیم اقتصادی زمینه صادرات را فراهم کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصویب سازوکار و سیاست‌گذاری های صنعت ساختمان در مجلس در دستور کار است، گفت: بیشتر تولیدکنندگان روی مباحث نقدینگی با مشکل مواجه هستند که نیاز است سازوکارها انتخاب شود.

محمدی اضافه کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد از صنعت ساختمان تولید داخل و تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد نیاز به واردات از خارج داریم. باید در انتقال تکنولوژی کار کنیم و به سمت واردات و تعامل با غول های صنعتی شویم.

به گزارش بازار، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از سوی اتاق تعاون ایران با حضور معاونان وزارت صمت و راه با عرضه آخرین دستاوردها از امروز هشتم تا ۱۱ شهریورماه آغاز به کار کرد.

کد خبر: ۳۰۱٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha