۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
ارائه فهرستی از مشکلات حوزه سلامت به پزشکیان
در نامه‌ای به رئیس جمهوری مطرح شد؛

ارائه فهرستی از مشکلات حوزه سلامت به پزشکیان

نمایندگان مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، در نامه‌ای به رئیس جمهوری، به بیان برخی از مشکلات حوزه سلامت پرداختند.

به گزارش بازار، در متن نامه نمایندگان مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، خطاب به مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، آمده است: افزون بر ابراز خشنودی خود در سرآغاز ریاست جمهوری حضرتعالی و همچنین حضور دکتر ظفرقندی به عنوان وزیر بهداشت، به استحضار می‌رساند مجمع عمومی نظام پزشکی به عنوان رکن اصلی سازمان نظام پزشکی کشور با حضور نمایندگان منتخب از سراسر کشور همراهی و پشتیبانی خود را از جناب‌عالی و برای ایران عزیزمان اعلام می‌دارد.

بی‌گمان بر حال ناسازگار گستره «سلامت مردم» آگاهی کافی دارید. «جامعه پزشکی» از سهل‌انگاری در موضوع سلامت و بروز دشواری‌های بی پایان برای مردم، همچون مقدار ناچیز سهم سلامت از تولید ناخالص ملی، گسترش ناگوار شبه‌علم، ناتوانی بیمه‌ها در پشتیبانی از بیماران و بی‌عدالتی در توزیع خدمات پزشکی نگران است.

همانا چگونگی حال «جامعه پزشکی» نیز بر جناب‌عالی پوشیده نیست. سردرگمی در ساختار سلامت برای مدیریت علمی آن، غفلت آشکار از سلامت و امنیت روانی- اجتماعی ارائه دهندگان خدمات سلامت، کم ارزش سازی خدمات درمانی، گذران سخت و دشوار زندگی پزشکان جوان، کاستی کیفیت آموزش پزشکی، دست‌اندازی‌های غیرکارشناسی در تصمیم‌گیری‌های اصولی همچون ظرفیت‌های پزشکی، موضع‌گیری‌های مغرضانه برخی رسانه‌ها و تحریک جامعه علیه کادر درمان، صدور دستورالعمل‌هایی با محتوای مجازات پزشکان همچون طرح‌های متعدد و اختصاصی در موضوع مالیات و یا گرو گرفتن مدارک تحصیلی و طرح اجباری، کسورات غیرقانونی و غیرمنصفانه از دستمزد پزشکان تحت عنوان قاصدک و کارآمد، بخشنامه‌هایی یک طرفه مانند قرارداد بیمه‌ها با مراکز و ایجاد تنگناهای بی‌شمار، بی‌توجهی به ساز و کار تشویقی برای ماندگاری در مناطق کم برخوردار و…، نتایجی شوم جز ناامیدی، تمایل به مهاجرت و بروز افکار و اقدام به خودکشی نداشته است.

نمایندگان مجمع نظام پزشکی کشور بر این باورند که گره‌گشایی از دشواری‌های سلامت به عنوان یک راهبرد استراتژیک می‌بایست در برجسته‌ترین دستور کارهای حاکمیت قرار گرفته و فراهم نمودن بن‌مایه‌های مالی پایدار و کافی در بودجه کشور برای آن پشتیبانی و ضمانت گردد. بسندگی منابع مالی در مقابل هزینه‌های سلامت از قبیل پرداخت حقوق و دستمزد کادر درمان، وسایل فنی پزشکی، تهیه و اداره تجهیزات تخصصی پزشکی و نیز سرمایه‌گذاری‌های آینده‌نگر همسو با توسعه کشور و رفاه مردم تضمین شود.

مجمع عمومی نظام پزشکی بسیار امیدوار است رویکرد حاکمیت بر اساس میزان آگاهی از ارزش انسانی و معنوی دانش‌آموختگان گروه پزشکی دچار دگرگونی گشته و نشانه‌های آن به صورت عملی و با ایجاد زیرساخت‌های بنیادی نظام سلامت در دولت و کابینه جنابعالی آشکار گردد.

چشم به راه حضور سبز جناب‌عالی در نشست سالیانه مجمع عمومی نظام پزشکی کشور هستیم.

کد خبر: ۳۰۱٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha