۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
ارزیابی بازارهای فولاد آسیا در سه ماهه سوم ۲۰۲۴
بازار بررسی می کند؛

ارزیابی بازارهای فولاد آسیا در سه ماهه سوم ۲۰۲۴

به گزارش مرکزGMKبرآورد می شود در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بازارهای فولاد آسیا به دلیل تقاضای ضعیف فصلی و تداوم پیش بینی های منفی برای بخشهای املاک و مستغلات و ساخت و ساز، حمایت محدودی خواهد شد.

بازار؛ گروه صنعت: مرکز GMK در جدیدترین گزارش خود اذعان داشته است که در سه ماهه سوم ۲۰۲۴، بازارهای فولاد آسیا به دلیل تقاضای ضعیف فصلی و همچنین تداوم پیش بینی های منفی برای بخش های املاک و مستغلات و ساخت و ساز در بازارهای مختلف، حمایت محدودی دریافت خواهند کرد. علاوه بر این به کفته فعالان بازار، قیمت قراضه نیز تحت فشار خواهد بود. به‌ ویژه، قیمت‌های کویل نورد گرم در آسیا احتمالاً در سه ماهه سوم به دلیل تقاضای ضعیف در بازار فرآوری و قیمت‌های مداوم مواد خام محدود باقی می‌ماند.

مرکز GMK : ساختار جریان های تجاری در آسیا ممکن است به دلیل افزایش رقابت کارخانه های فولاد ژاپن و کره جنوبی تغییر کند

در این گزارش آمده است: ساختار جریان های تجاری در آسیا ممکن است به دلیل افزایش رقابت کارخانه های فولاد ژاپن و کره جنوبی تغییر کند. تقاضای داخلی پایین و کاهش ارزش پول داخلی، تولیدکنندگان را در این کشورها وادار می کند تا بیشتر به صادرات تکیه کنند. در نتیجه، منابع HRC چینی ژاپن و کره جنوبی را به عنوان بازارهای مقصد از دست می دهند.

از سوی دیگر تضعیف صادرات، قیمت ویل گرم چین را در سه ماهه دوم سال جاری تحت فشار قرار داد. بر اساس گزارش S&P Global، قیمت‌های فوری فولاد SS۴۰۰ FOB چین در آوریل تا ژوئن به طور متوسط ‌۵۲۲.۹۲ دلار در هر تن بود که ۴.۲ درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت.

صادرات محصولات نورد از چین به رشد خود ادامه می دهد

از سوی دیگر صادرات بیلت از چین در حال افزایش است. در پایان ماه می (اردیبهشت جاری)، به دلیل کاهش رقابت پذیری در بازارهای بین المللی، تا حدی کاهش یافت، اما وضعیت در جولای تغییر کرد. قیمت های داخلی این محصولات در بحبوحه کاهش تقاضا و فصل بارندگی کاهش یافت. انتظار می رود این روند در سه ماهه سوم نیز ادامه یابد.

صادرات محصولات نورد از چین همچنان به رشد خود ادامه می دهد، که نشان می دهد تقاضای داخلی قادر به جذب حجم بالای تولید نیست. انتظار می‌رود قیمت‌های داخلی فولاد در چین تا پایان تابستان در میان کاهش تقاضا، تولید نسبتاً بالا و انتظار اقدامات حمایتی از سوی مقامات، در سطوح پایین در نوسان باشد. دلیل دیگر این احساسات منفی نگرانی فزاینده در مورد افزایش بازرسی صادرات فولاد برای مبارزه با فرار مالیات بر ارزش افزوده است که می تواند منجر به کاهش مالیات بر ارزش افزوده شود.

روند کاهشی قیمت قراضه در آسیا

قیمت قراضه در آسیا پس از کاهش در ژانویه تا آوریل در بحبوحه قیمت های بالای برق، تقاضای ضعیف در صنعت تولید، در سه ماهه دوم به کاهش خود ادامه داد و در بازار دریایی نیز کاهش یافت، جایی که فروشندگان این ماده اولیه پیشنهاد فعال و مقدار کافی بیلت ارزان با قیمت های رقابتی داشتند.

فعالیت خرید در مناطق معمولی فعال مانند تایوان، ویتنام و کره جنوبی در سه ماهه دوم بسیار ضعیف بود و فعالان بازار انتظار دارند تقاضای ضعیف و قیمت های پایین قراضه تا پایان سه ماهه سوم ادامه داشته باشد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، رشد صادرات چین منجر به کاهش قیمت جهانی فولاد می شود و تولید بیش از حد در چین ادامه دارد. به گفته شرکت های بزرگ فولادی، قیمت ورق های نورد گرم در بازار آسیای جنوب شرقی به شدت از حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار در تن (شامل حمل بار) در سال ۲۰۲۱ تا اواسط سال ۲۰۲۲ به محدوده ۵۱۰ تا ۵۲۰ دلار در تن کاهش یافته است.

کد خبر: ۳۰۱٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha