۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
امور مربوط به گسترش روابط با ترکمنستان با قوت بیشتری ادامه یابد
رهبر انقلاب در دیدار رهبر ملی ترکمنستان تاکید کردند:

امور مربوط به گسترش روابط با ترکمنستان با قوت بیشتری ادامه یابد

رهبر انقلاب اسلامی در دیرار رهبر ملی ترکمنستان، گسترش روابط دو کشور را دارای اولویت فراوان دانستند و گفتند:امیدواریم امور مربوط به گسترش روابط دو کشور با شدت و قوت بیشتری ادامه یابد.

به گزارش بازار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای قربانقُلی بَردی محمداُف، رهبر ملی ترکمنستان و هیئت همراه، گسترش روابط دو کشور را دارای اولویت فراوان دانستند.

ایشان گفتند: روابط ایران و ترکمنستان در سال‌های اخیر گسترش خوبی پیدا کرده است اما هنوز ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های بیشتر وجود دارد که باید از آنها استفاده شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه گسترش روابط براساس منافع مشترک به سود هر دو کشور است، افزودند: امیدواریم با حضور دولت تازه نفس آقای پزشکیان، امور مربوط به گسترش روابط دو کشور با شدت و قوت بیشتری ادامه یابد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انگیزه بالای رئیس جمهور کشورمان برای گسترش روابط با ترکمنستان، خاطر نشان کردند: خانم صادق وزیر راه و شهرسازی نیز به عنوان رئیس کمیسیون مشترک، توافق‌های دو کشور را دنبال خواهند کرد تا به نتایج مطلوب برسند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به سخنان رهبر ملی ترکمنستان درباره طرح‌های مشترک میان دو کشور از جمله طرح بزرگراه جنوب به شمال و طرح توسعه خط لوله گاز ترکمنستان، این طرح‌ها را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اجرای این طرح‌های بزرگ با حضور کارشناسان و متخصصان ایرانی، روابط صمیمی دو کشور را بیش از پیش نزدیک‌تر خواهد کرد.

در این دیدار که آقای پزشکیان رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای «قربانقُلی بَردی محمداُف» رهبر ملی ترکمنستان، دو کشور را خویشاوند یکدیگر خواند و گفت: مذاکرات خوب و سازنده‌ای را در تهران با آقای رئیس جمهور داشتم و امیدوارم موافقت نامه‌های امضا شده به نتایج خوبی برسند.

رهبر ملی ترکمنستان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آقای رئیسی رئیس جمهور فقید، به اقدامات ارزنده‌ی وی برای گسترش روابط دو کشور اشاره کرد و افزود: مرز طولانی و مشترک ترکمنستان با ایران همواره مرز صلح و دوستی بوده و خواهد بود و ما آماده گسترش روابط در همه حوزه‌ها هستیم.

کد خبر: ۳۰۱٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha