۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
گلستان تامین کننده یک ماه نان کشور| تامین ۲۶ درصد تولید ناخالص ملی استان از بخش کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد؛

گلستان تامین کننده یک ماه نان کشور| تامین ۲۶ درصد تولید ناخالص ملی استان از بخش کشاورزی

گرگان- برزعلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: گلستان با تولید یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم می توان گفت تامین کننده یک ماه نان مردم کشور است. 

محمد برزعلی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حوزه کود شیمیایی دو موضوع حائز اهمیت است، یکی تامین کود مورد نیاز زارعان و دیگری کیفیت و افزایش تنوع سبد کودی؛

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر این مساله که سه کود اصلی ازته، فسفات و پتاسه در ردیف کودهای پرمصرف قرار دارند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این سه، سایر کودها نیز به صورت ریزمغذی استفاده می شوند که همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی که امروز در گلستان برگزار شد فرصت مناسبی بود تا شرکت های مختلف در این عرصه محصولات خود را به فعالان و بهره برداران بخش کشاورزی ارائه دهند.

وی با اشاره به دیگر مزیت های برگزاری این قبیل همایش ها گفت: برگزاری چنین برنامه هایی در واقع نشان از پیشرفت و دانش بنیان شدن هر چه بیشتر بخش کشاورزی در حوزه تولید محصولات زراعی و باغی دارد.

برزعلی ادامه داد: اهتمام برای برگزاری هرساله این همایش ها توسط شرکت خدمات حمایتی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در ادامه با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی گلستان گفت: ۲۶ درصد تولید ناخالص ملی گلستان را بخش کشاورزی تامین می کند و کل تولید کشاورزی در گلستان به چهار میلیون تن و برخی موقع به بیشتر از این نیز می رسد.

وی بیان کرد: گلستان در زمینه های مختلف از جمله تولید پروتئین، گوشت سفید، گوشت قرمز، ماهی، انواع ماکیان و همچنین تولیدات زراعی و صیفی جات فعالیت دارد.

برزعلی یادآور شد: گندم مورد نیاز کشور ۱۲ تا ۱۴ میلیون تن است که بخشی از آن به صورت نان و بخشی نیز در بخش شیرینی جات و صنایع غذایی آردی استفاده می شود که گلستان با تولید یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم می توان گفت تامین کننده یک ماه نان مردم کشور است.

کد خبر: ۳۰۱٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha