۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
هزینه کیسه گیری و حمل و نقل یکی از دلایل گران شدن کود اوره بود
مدیر بازاریابی شرکت خدمات حمایتی کشور:

هزینه کیسه گیری و حمل و نقل یکی از دلایل گران شدن کود اوره بود

گرگان- مدیر بازاریابی شرکت خدمات حمایتی کشور گفت: با توجه به هزینه هایی که برای شرکت خدمات حمایتی در بخش کیسه گیری و حمل و نقل وجود دارد، اکنون یک کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود اوره ۳۹۵ تومان به فروش می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مهدی سعیدی ظهر چهارشنبه در حاشیه همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی با برگزاری این همایش به دنبال این است که جدید ترین کودهای کشاورزی کشور را به کشاورزان بشناساند.

مدیر بازاریابی شرکت خدمات حمایتی کشور با بیان اینکه در این قبیل همایش بیشتر به دنبال معرفی شرکت های دانش بنیان و بحث استفاده از کودهای بیولوژیک هستیم، خاطرنشان کرد: شرکت های تولید کننده در این نمایشگاه ها از نظر شرکت خدمات حمایتی مورد تایید و از کودهای استاندارد و با کیفیت بالا برخوردار هستند.

وی با اشاره به مزیت های برگزاری این همایش گفت: کشاورزان می توانند با شناخت این شرکت ها کودها را با نازلترین قیمت کارخانه و بدون واسطه تهیه کنند.

سعیدی افزود: در برگزاری این همایش شرکت های تولید کننده با کارگزاران ما در استان ها آشنا شده و می توانند فروش خوبی داشته باشند، همچنین کشاورزان عمده مالک که در این همایش حضور دارند می توانند با جدیدترین کودهای تولیدی کشور آشنا شوند.

مدیر بازار یابی و امور مشترکین شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور یادآور شد: با توجه به سیاست های دولت قیمت کودهای یارانه ای افزایش یا کاهش دارد و دلیل آن هم بحث یارانه ای است که به آن تعلق می گیرد.

کمبودی در کود فسفات و پتاس نداربم

وی گفت: در انتهای دولت گذشته کود اوره برای شرکت های تولید کنند از ۴۰ هزار تومان به ۲۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد اما با توجه به هزینه هایی که برای شرکت خدمات حمایتی در بخش کیسه گیری و حمل و نقل وجود دارد، در حال حاضر یک کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود اوره ۳۹۵ تومان به دست مصرف کننده می رسد.

سعیدی افزود: کود فسفات و پتاس نیز بر اساس الگوی کشت بین کشاورزانی که در سامانه پهنه بندی ثبت نام شده اند و الگوی کشت را رعایت می کنند توزیع می شود و خوشبختانه با کمبود کود مواجه نشدیم.

وی تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد کود یارانه ای در داخل کشور تامین می شود و به همین دلیل با کمبود کود مواجه نیستم.

سعیدی در خصوص استقبال کشاورزان از کودهای بیولوژیکی گفت: اکثر کشاورزان خرده مالک و کشاورزان صنعتی کار به سمت استفاده از کودهای بیولوژیک رفته اند زیرا این کود ها موجب حفاظت از منابع آب و خاک می شود.

کد خبر: ۳۰۱٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha