۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
واگذاری منابع آب زیرزمینی یزد به جوامع محلی صورت می گیرد
مدیرعامل آب منطقه ای یزد:

واگذاری منابع آب زیرزمینی یزد به جوامع محلی صورت می گیرد

یزد- مدیرعامل آب منطقه ای یزد گفت: واگذاری منابع آب زیرزمینی به دست جوامع محلی بهترین راه جلوگیری از کاهش آب سفره های زیرزمینی استان یزد است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، جواد محجوبی در نشست مدیریت مشارکتی که با حضور غلامرضا ممدوحی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی برگزار شد، گفت: برای حفظ منابع آب موجود در استان باید مدیریت این منابع به دست جوامع محلی واگذار شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت مشارکتی باید مطالبه گری آگاهانه صورت پذیرد، گفت: تنها جوامع و افراد می توانند ناجی سفره های آب زیرزمینی باشند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار و ۹۰۰ حلقه چاه فعال در استان وجود دارد، ابراز کرد: در مجموع از منابع آب زیرزمینی حدود ۸۴۵ میلیون متر مکعب آب برداشت می شود.

محجوبی گفت: ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی، ۵۵ میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت و خدمات و ۹۰ میلیون متر مکعب آب در بخش شرب و بهداشت از منابع آب زیرزمینی شامل چاه، چشمه و قنوات برداشت می شود.

وی به برنامه سازگاری با کم آبی هم اشاره کرد و گفت: از طریق نصب کنتور های هوشمند بر روی چاه های کشاورزی و صنعتی، طرح تحویل حجمی در استان یزد در حال اجرا است.

کد خبر: ۳۰۱٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha