۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
۴ محموله‌ فوق سنگین وارداتی در بندر شهید رجایی تخلیه شد

۴ محموله‌ فوق سنگین وارداتی در بندر شهید رجایی تخلیه شد

معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر هرمزگان گفت: عملیات تخلیه و انتقال چهار نگله فوق سنگین وارداتی در بندرشهید رجایی با موفقیت انجام و پس از انجام مراحل گمرکی به استان کرمان منتقل می‌شود.

به گزارش بازار از روابط‌ عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، روح‌الله شاعلیا روز سه‌شنبه اعلام کرد: از این تعداد سه نگله (نگله واحد شمارش کالا) فوق سنگین با تناژ هرکدام ۱۴۰ تن و نگله چهارم نیز به وزن ۱۴۴ تن در مجموع ۵۶۴ تن بوده است.

وی، تجهیزات مورد استفاده برای تخلیه این نگله‌ها را کرین بارج (جرثقیل) هزار تُنی عنوان کرد.

معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: عملیات تخلیه این کالای فوق سنگین با دقت عمل و براساس برنامه زمان‌بندی شده انجام شده و برای فرآیند گمرکی به پایانه یک کالای عمومی و متفرقه بندر شهید رجایی منتقل شد.

به گفته وی، این نگله‌ها که تجهیزات پالایشگاهی (بیلر) است، از کشور چین وارد شده و پس از گذراندن مراحل گمرکی به استان کرمان منتقل می‌شود.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار مترمربع با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

این بندر با ظرفیت ۱۰۰ میلیون تُن کالای فله و ۷.۵ میلیون تُن کالای کانتینری، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری کشور را در اختیار دارد و حجم گسترده‌ای از عملیات جابه‌جایی کالاهای عمومی به خصوص محصولات فولادی، فله خشک(غله و سنگ‌آهن)، فله مایع(روغن‌های خوراکی) و فرآورده‌های نفت‌خام در این بندر انجام می‌گیرد.

کد خبر: ۳۰۱٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha