۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
اجاره بها در بازار مسکن تناسبی با درآمد مردم ندارد
کارشناس اقتصادی:

اجاره بها در بازار مسکن تناسبی با درآمد مردم ندارد

اصفهان - سلیمی؛ کارشناس اقتصادی گفت: افزایش ۷۰ درصدی اجاره بها در حالی وضعیت را برای مستاجران اصفهانی سخت کرده که هیچ تناسبی با افزایش حقوق و درآمدهای مردم ندارد.

مهدی سلیمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: آنچه که قیمت های اجاره بها را در اصفهان تعیین می کند محلی است که در آن قرار دارند؛ به شکلی که در شمال اصفهان قیمت ها به هر حال پایین تر از جنوب شهر هستند و همچنین در این مناطق قیمت های رهن و اجاره کمتر از نقاط مرکزی و بالایی شهر تغییر می کند.

وی با بیان اینکه هر چه سن بنا بیشتر و به نوعی قدیمی تر باشد، مبلغ رهن کامل خانه کمتر می شود، تاکید کرد: اکنون میزان رهن کامل خانه قدیمی ساز (بالای ۱۰ سال ساخت) معادل یک ششم قیمت کل خانه است به نوعی که یک خانه کوچک در یک محله متوسط شهر اصفهان نیاز به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون رهن دارد و میزان اجاره هم بسته به توافقات و یا سن و سال و تمیز و کهنه بودن آن بستگی دارد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در این شرایط افزایش ۷۰ درصدی و حتی بیشتر اجاره بها در حالی وضعیت را برای مستاجران اصفهانی سخت کرده که هیچ تناسبی با افزایش حقوق ها و تورمی که دست بر گردن مستاجران گذاشته است، ندارد.

وی گفت: البته باید به این نکته توجه کنیم که نحوه محاسبه میزان رهن کامل یک خانه به سن بنا، موقعیت و امکانات آن بستگی دارد زیرا قیمت خانه تابع این متغیرها است و میزان رهن هم از روی قیمت کل محاسبه می شود.

کد خبر: ۳۰۱٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha