۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند| حل مسئله گرانی و تورم جزو اولویت‌های فوری است
رهبر انقلاب در جمع اعضای هیات دولت:

آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند| حل مسئله گرانی و تورم جزو اولویت‌های فوری است

رهبر انقلاب در جمع هیات دولت بیان داشتند: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند. برخی را تأیید و برخی را هم تاکید کردم. تعداد زیادی را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم.

به گزارش بازار، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب پیش از ظهر امروز با اعضای هیأت دولت چهاردهم دیدار کردند.

ایشان در این دیدار بیان داشتند: آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند. برخی را تأیید و برخی را هم تاکید کردم. تعداد زیادی را هم نمی‌شناختم و نظری نداشتم.

رهبر انقلاب ضمن اشاره به ویژگی انتخاب همکاران دولت گفتند: توصیه من این است که از همکاران دارای ویژگی‌های جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه بیشتر استفاده کنید؛ اینها هستند که می‌توانند به شما کمک کنند. ما در بخش‌های مختلف علمی و تحقیقاتی چون هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادی و بخش‌هایی گوناگونی که جز گره‌های بزرگ علمی و تحقیقاتی در دنیا بوده، از این جوانان استفاده کرده و پیش رفته‌ایم و به پیشرفتهای بزرگی رسیده‌ایم.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: ضمناً وقتی جوانان را در رده‌های مختلف مدیریتی استفاده کردید نسلی از مدیران پر انگیزه برای فردا تربیت می‌کنید. وقتی جوانان را در تشکیلات خودتان آوردید تجربه پیدا می‌کنند و برای فردا یک نسل برجسته مدیریتی پرانگیزه تولید کردید. به نظر من این بسیار با ارزش است و با آقای رئیس جمهور هم که صحبت می‌کردیم همین مطرح شد.

ایشان ادامه دادند: اگر چنانچه برای مثال ایشان بتوانند ۱۰۰ جوان مؤمن پر انگیزه انقلابی و متعهد را آماده کنند و در آخر دولت همین صد جوان را تحویل کشور بدهند به نظرم کار بسیار بزرگی انجام داده‌اند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای افزودند: تکیه بر کار کارشناسی به معنای حکمرانی خردمندانه است. کارشناسی را انتخاب کنید که به دنبال نسخه‌های نسخ شده خارجی نباشد.

رهبر انقلاب خطاب به اعضای دولت بیان کردند: حتماً به میان مردم و به سفرهای استانی بروید. به این حرف‌ها که به شما بگویند پوپولیست و عوام‌گرا، اعتنا نکنید.

ایشان تاکید کردند: قوانین و تصمیمات مهم دولت نیاز به پیوست عدالت دارد. پیوست عدالت یک کار تشریفاتی نیست یک امر واقعی است.

حضرت آیت الله خامنه ای ضمن بیان اینکه خدا را شکرگزاریم که بحمدالله دولت با همت رئیس جمهور محترم و با کمک ارزنده‌ی مجلس شکل گرفت، اظهار داشتند: این خیلی نعمت بزرگی است. در دولتهای گذشته گاهی تا نزدیک یک ماه یا بیشتر دولت نمی‌توانست شکل بگیرد و همه‌ی وزرا از مجلس رأی اعتماد نگرفته بودند. این را خدا لطف کرد به شما و به ما و به کشور که بحمدالله همه‌ی وزرا از مجلس، با اعتماد مجلس به آنها به سلامتی بیرون آمدند. کسانی که در این انتخابات و تشکیل این دولت بعد از آن حادثه‌ی سنگین و تلخ مؤثر بودند، همه‌شان پیش خدای متعال مأجورند.

رهبر انقلاب بیان کردند: آقای رئیس‌جمهور در این زمینه خیلی پُر کار و با تلاش وارد شدند برای انتخاب وزیرانی که باید با ایشان همکاری کنند با بنده هم مشورت کردند و من خب؛ بعضی از افرادی که تعدادی را که می‌شناختم یا صلاحیت آنها از طرق مورد وثوق به ما رسیده بود اینها را تأیید کردم، بعضی‌ها را هم تأکید کردم، تعداد بیشتری را هم نمی‌شناختم گفتم نظری نسبت به آنها ندارم. خب بحمداللّه ایشان توانستند انتخاب را انجام بدهند و مجلس را هم قانع کنند و این موفقیت بزرگی بود خدا را سپاس میگوییم.

ایشان ضمن تاکید بر رعایت اولویت‌ها به عنوان امری ضروری گفتند: حل مسئله گرانی و تورم جزو اولویت‌های فوری است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: امروز همه‌ی این وزرای محترم و شما برادران و خواهران عزیزی که مورد اعتماد رئیس‌جمهور و مجلس قرار گرفتید همه‌تان مقامات عالی‌رتبه‌ی این کشورید وظیفه‌ی همه‌ی ماست که از شماها حمایت کنیم، کمکتان کنیم اگر احتیاج به کمک داشته باشید و تلاش کنیم که ان‌شاءاللّه شما در کارهایتان موفق باشید.

رهبر انقلاب خطاب به دولتمردان بیان کردند: شما امروز در جایگاهی قرار گرفتید که می‌توانید در پیشرفت کشور و در اداره‌ی امور کشور مؤثر باشید. وزارت یک چنین موقعیتی را به شماها داده این نعمت الهی است، ای نی که انسان بتواند خدمت کند به مردم این نعمت بزرگی است.

ایشان تاکید کردند: چهارسال زود می‌گذرد لکن در همین مهلت زود گذر کارهای بزرگ می‌توان کرد. امیرکبیر سه سال در کشور حکومت کرد؛ کارهای بزرگی را بنیانگذاری کرد. خود آقای رئیسی عزیز ما سه سال حکومت کرد و ریاست کرد کارهای خوبی ایشان انجام داد و بعضی کارها را پایه‌گذاری کرد که ان‌شاءاللّه ثمره‌اش را بعدها کشور خواهد دید.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی از شرایط کارآمدی کارگزاران دولت را این دانتند که داشته‌های خودشان را بشناسند و ثروت‌های موجود خودشان را بشناسند.

ایشان افزودند: ما داشتیم مسئولینی را بنده در این سالهای طولانی برخورد کردم با مسئولینی که نمی‌شناختند نیروی انسانی کشور را نمی‌شناختند، نیروهای طبیعی کشور را نمی‌شناختند. ظرفیت‌های ما چندین برابر آن چیزی است که بالفعل دارا هستیم. چند نوع ما ظرفیت داریم:

رهبر انقلاب با بیان اینکه یکی ظرفیت‌های طبیعی است؛ ما از لحاظ منابع زیرزمینی ظرفیت‌های زیادی داریم، تصریح کردند: موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی در این منطقه داریم. ما از لحاظ زمینی سر چهارراه قرار داریم، چهارراه شرق و غرب، و شمال و جنوب. این موقعیت بسیار مهمی است.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: از لحاظ اقلیمی تنوع اقلیمی یک فرصت بسیار بزرگی است که ما داریم. از لحاظ سواحل طولانی دریای آزاد، ما این فرصت را داریم، جزایرمان، سواحلمان، اینها همه‌اش فرصت است.

ایشان با تاکید بر اینکه یک نوع فرصت‌ها، فرصت‌های انسانی است، ظرفیت‌های انسانی است، اظهار داشتند: ایمان مردم ما، این ایمانی که مردم دارند ایمان مذهبی و ایمان سیاسی این خیلی با ارزش است این جزو ظرفیت‌هاست.

رهبر انقلاب ادامه دادند: یک‌جور ظرفیت‌های دیگر عبارت است از: ظرفیت‌های سیاسی کشور، عمق راهبردی ما؛ یک روزی بود که ایران را با قالی و نفت می‌شناختند، امروز ایران را با علم می‌شناسند با پیشرفت نظامی می‌شناسند، با قدرت منطقه‌ای می‌شناسند با عمق راهبردی می‌شناسند در دنیا. این یک فرصتی است این در اختیار ماست. توانایی تأثیرگذاری روی کشورهای دنیا، روی منطقه، این چیز کوچکی نیست چیز خیلی مهمی است. این هم از فرصت‌های ماست.

ایشان تاکید کردند: باید در فضای مجازی حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد. اگر فضای مجازی قانونمند شود، تبدیل به فرصت خواهد شد.

رهبر انقلاب افزودند: نکته‌ی چهارم درباره‌ی مسئله‌ی کارشناسی است. در تبلیغات آقای دکتر پزشکیان و اظهاراتی که گفته شد، رجوع به کارشناس‌ها تکرار شده. بنده عقیده‌ی راسخ دارم به این قضیه‌ی رجوع به کارشناس. دولت‌ها وقتی که کار کارشناسی می‌کنند حکمرانی‌شان حکمرانی خردمندانه و اندیشه‌ورزانه خواهد بود، نه حکمرانی محفلی و رفاقتی و توصیه‌ای. کار کارشناسی خصوصیتش این است که گاهی شما یک کار کارشناسی‌ای را انجام می‌دهید برخلاف خواست چند رفیق و دوست و آشنا و آدم صاحب نفوذ و اینها، آنها را ناراضی می‌کنید اما ملت را راضی می‌کنید.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: منتها یک نکته‌ای اینجا وجود دارد در انتخاب کارشناس. گاهی اوقات در مواردی ته‌نشین‌های ذهنیِ غلط یک کارشناس با ادبیات کارشناسی می‌آید در میدان. با لباس کارشناسی می‌آید در میدان. آن وقت مشکل درست می‌کند. تحمیل می‌کند آن نظرات غلط حاکم بر ذهن آن کارشناس را یا خصوصیات اخلاقی او را، تحمیل می‌کند به شما.

ایشان خطاب به وزیر بهداشت دولت چهاردهم بیان کردند: من از آقای دکتر ظفرقندی می‌خواهم شخصاً موضوع جوانی جمعیت و برطرف کردن موانع آن را بطور جدی پیگیری کنند.

رهبر انقلاب اظهار داشتند: امروز هوش مصنوعی با یک شتاب حیرت‌دهنده‌ای یعنی انسان متحیر می‌شود از شتابی که این فناوری عجیب در دنیا پیدا کرده و دارد پیش می‌رود. خب، دستگاه‌های ما، الان دستگاه‌های مختلف ما، نظامی و غیرنظامی از هوش مصنوعی دارند استفاده می‌کنند بهره‌برداری می‌کنند اما این ما را فریب ندهد. در مسئله‌ی هوش مصنوعی بهره‌بردار بودن امتیاز نیست، لایه‌های عمیقی دارد این فناوری باید در آن لایه‌ها مسلط شد. آن لایه‌ها دست دیگران است.

ایشان تاکید کردند: اگر شما نتوانید لایه‌های عمیق و متنوع هوش مصنوعی را، این فناوری را تأمین کنید فردا اینها یک ایستگاهی مثل ایستگاه اتمی، آژانس اتمی درست می‌کنند برای هوش مصنوعی که الان دارند مقدماتش را فراهم می‌کنند، که اگر چنانچه به آن ایستگاه رسیدید باید اجازه بگیرید در فلان بخش از هوش مصنوعی استفاده کنید در فلان بخش دیگر حق ندارید استفاده کنید این‌جوری. زرنگ‌های دنیا دنبال این چیزها هستند. فرصت‌طلب‌ها و قدرت‌طلب‌های دنیا یک آژانس هوش مصنوعی هم به وجود می‌آید آن وقت اجازه نمی‌دهند شما از این منطقه عبور کنید.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: خودتان باید برسید به فناوری‌های عمیق و ژرف این مسئله‌، لایه‌های زیرساختی. لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی را باید در کشور دنبال کنید.

رهبر انقلاب افزودند: فضای مجازی یک دنیای جدیدی است شماها بیشتر از بنده هم حتماً مطلعید، یعنی فضای مجازی دیگر امروز مجازی نیست! امروز یک واقعیتی است در زندگی مردم. روزبه‌روز هم دارد پیش می‌رود آنچه که مهم است این است که در فضای مجازی حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد اینکه بنده گاهی گفتم فضای مجازی رهاست، ول است، این بخاطر این است.

ایشان تاکید کردند: حکمرانی، براساس قانون، یک قانونی اگر ندارید قانون را بوجود بیاورید براساس آن قانون زمام کار را بدست بگیرید همه‌ی دنیا این کار را می‌کنند می‌بینید دیگر این جوان بیچاره را فرانسوی‌ها، یعنی اینقدر تا این حدّ سخت‌گیری انجام می‌گیرد طرف را می‌گیرند زندان می‌کنند، تهدید می‌کنند که بیست سال محکومیت به تو خواهیم داد این بخاطر آن است که حکمرانی آنها را نقض کرده نقض حکمرانی قابل قبول نیست یک کشور در اختیار شماست که وظیفه در قبالش دارید، مأموریت در قبالش دارید. نمی‌شود حکمرانی شما را نقض کرد، نباید نقض کنند.

رهبر انقلاب خطاب به دولت چهاردهم تصریح کردند: به دشمن امید نبندیم. برای برنامه‌هایمان منتظر موافقت دشمن نباشیم.

کد خبر: ۳۰۱٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha