۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
برگزاری جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک/ استقبال خوب صنعتگران یزدی
رئیس دبیرخانه جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک خبر داد؛

برگزاری جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک/ استقبال خوب صنعتگران یزدی

یزد- رئیس دبیرخانه اولین دوره جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک از برگزاری جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک برای اولین بار در ایران و مشارکت خوب فعالان این صنعت به ویژه صنعتگران یزدی خبرداد.

به گزارش خبرنگار بازار، نسرین احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک با محوریت توسعه پایدار این صنعت، پیشتازی کسب و کار و خلق ارزش متوازن برای ذی نفعان و با هدف توسعه متوازن صنعت و کمک به شرکت‌های فعال برای طی کردن مسیر رشد و تعالی با حمایت وزارت صمت و انجمن کاشی و سرامیک برگزار می شود.

وی از تشکیل ۳ کمیته علمی، اجرایی و داوری برای برگزاری این رویداد خبر داد و افزود: مهلت ثبت نام جایزه تعالی پایان مرداد بود که با استقبال گسترده صنعتگران استان های یزد، تهران، خراسان و اصفهان مواجه شد و درخواست تمدید ثبت نام نیز در حال بررسی است.

۲۲ شهریور؛رونمایی از تندیس تعالی

رئیس دبیرخانه اولین دوره جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک ایران به مشارکت تمام زنجیره های تامین صنعت کاشی و سرامیک در جایزه تعالی اشاره کرد و افزود: تاکنون بیشترین مشارکت از سوی تولیدکنندگان بوده است اما این جایزه در سطح گسترده برای تمام زنجیره تامین صنعت کاشی و سرامیک در نظر گرفته شده است.

وی از خودارزیابی واحدهای ثبت نام شده تا ۱۵ مهر سال جاری خبر داد و افزود: ارزیابان بعد از این مهلت نسبت به ارزیابی واحدها بر اساس پارامترهای مورد نظر جایزه تعالی اقدام می کنند و گزارش نهایی مورد داوری قرار گرفته و در کنار ارائه جایزه تعالی به واحدهای برتر، راهکارهای بهبود فرآیند تولید در همه واحدها نیز بررسی و ارائه خواهد شد.

احمدی از رونمایی از جایزه تعالی ۲۲ شهریورماه امسال خبر داد و افزود: مدل تعالی صنعت کاشی و سرامیک با الگوبرداری از سایر مدل‌های تعالی معتبر ملی و بین المللی با حضور تیمی از خبرگان و افراد با تجربه در زمینه طراحی و پیاده سازی نظام‌های تعالی در کشور طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اعضای تیم تعالی در راستای تعهد به تعالی شرکت ها در کنار آنها هستند، افزود: در مراسم اختتامیه جایزه تعالی به شرکت های توانمند در عرصه تعالی تقدیرنامه از یک تا ۵ ستاره و تندیس اهدا خواهد شد.

تداوم رقابت با تعالی شرکت ها

مدیر تعالی شرکت کاشی سرامیک ستاره میبد نیز در جمع خبرنگاران برگزاری جایزه تعالی را باعث تحرک برای بهترین شدن تولید، بهبود فرآیند و کاهش هزینه ها دانست و افزود: با توجه به شرایط تولید در صنعت کاشی و سرامیک که نیمی از تولیدات از نیاز داخل کشور فراتر رفته و باید صادر شود، رقابت از اهمیت بسیاری برخوردار است و جایزه تعالی یکی از فرآیندهایی است که رقابت را معنا می بخشد.

علیرضا بهشتی اضافه کرد: به این ترتیب شرکت هایی که دنبال تعالی هستند، در این بازار برنده خواهند بود چرا که در غیر این صورت از بهره وری فاصله گرفته و از صحنه رقابت حذف خواهند شد.

وی با اشاره به تعدد شرکت ها و رشد بی رویه واحدهای تولید کاشی و سرامیک اظهار کرد: صادرات این صنعت به شدت مختل شده و کاهش یافته است و رقبا با قیمت پایین تر وارد عرصه شده اند از این رو افزایش بهره وری برای تولید بر اساس استانداردهای جهانی به شدت ضروری است.

شناسایی چالش ها و آشکار سازی نقاط ضعف در جایزه تعالی

مدیرعامل کاشی ستاره میبد نیز در جمع خبرنگاران با استقبال از برگزاری جایزه تعالی اظهار کرد: قطعا در این مسیر مخالفت هایی نیز دیده خواهد شد اما باید تبیین شود که هدف از برگزاری این رویداد شناسایی چالش ها و آشکار سازی نقاط ضعف است.

امین خالقیه برگزاری جایزه تعالی را تشویق شرکت ها به پیشرفت سازمانی دانست و افزود: با توجه به مشکلاتی که صنعت گریبانگیر آن است این جایزه می تواند با شناسایی نقاط ضعف نسبت به ارتقای فعالیت واحدهای تولیدی اقدام کند تا از روشهای مدیریت منسوخ شده دور شوند و با ممیزی و ارزیابی برای ارتقای فعالیت گام بردارند.

وی ادامه داد: هدف جایزه تعالی ارائه راهکارها برای فراهم شدن فرصت رقابت در بازار به ویژه بازارهای خارجی است چرا که آگاهی مشتریان افزایش یافته اما تفکر کارخانه ها همچنان مانند گذشته است و هر چه فضای رقابتی ایجاد شود واحدها ناچار هستند که به تعالی و رشد بپردازند در غیر این صورت از صحنه رقابت حذف خواهند شد.

ضرورت حمایت دولت از جایزه تعالی

مدیرعامل کاشی پارمیدا بر ضرورت حمایت دولت از جایزه تعالی کاشی و سرامیک تاکید کرد و افزود: حمایت از جایزه تعالی به معنای حمایت از بهره وری انرژی، حمایت از نیروی انسانی، حمایت از رعایت استانداردها و غیره است و به این ترتیب حمایت دولت می تواند به معنای حمایت از تولید و تولیدکننده باشد و برای این جایزه ارزش قائل شود.

محمد صادقیان حمایت ادارات از جایزه تعالی را حمایت از صنعت، کشور و استان دانست و گفت: انجمن کاشی و سرامیک نیز باید در این بین از این جایزه حمایت کند تا فعالان به دریافت آن ترغیب شوند.

وی برضرورت ارتقای کیفیت تولید تاکید کرد و افزود: با توجه به وضعیت تولید باید به دنبال بازارهای صادراتی باشیم و ورود به این بازارها در گرو تولید با کیفیت است چرا که در غیر این صورت صنعت کاشی و سرامیک نیز سرانجامی مانند صنعت نساجی استان یزد پیدا خواهد کرد و نابود می شود.

کد خبر: ۳۰۱٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha