۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
سرمایه گذاران متناسب با ریسک غیرمستقیم سرمایه گذاری کنند
مدیر توسعه سرویس کاریزما در گفتگو با بازار:

سرمایه گذاران متناسب با ریسک غیرمستقیم سرمایه گذاری کنند

مهران عباسیان گفت: در حال حاضر ریسک های سیاسی، انتخابات آمریکا و ... وجود دارد. به همین دلیل سرمایه گذاران باید بتوانند سرمایه خود را متناسب با ریسک هج کنند.

بازار؛ گروه بورس: مدیر توسعه سرویس کاریزما در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در دو سال گذشته بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی در بازارهای مالی تجربه خوبی نداشتند، به همین دلیل ما از سرمایه گذاری مستقیم به سمت سرمایه گذاری غیر مستقیم حرکت کرده ایم. برخلاف سال های ۹۵ تا ۹۷ که بیشتر سرمایه گذاران مستقیم سهام خرید می کردند، اما در مقطع کنونی توصیه به سرمایه گذاری غیر مستقیم است. چراکه در سالهای اخیر بسیاری از سهامداران زیان دیدند.

مهران عباسیان افزود: کاریزما با راه اندازی صندوق های مختلف طلا، صندوق های سرمایه گذاری سهام، صندوق های درآمد ثابت و... راههای سرمایه گذاری غیرمستقیم را برای مردم تسهیل کرده است تا افراد به نسبت ریسک پذیری خود یکی از این صندوق ها را انتخاب کنند.

او تاکید کرد: در حال حاضر ریسک های سیاسی، انتخابات آمریکا و ... وجود دارد. به همین دلیل سرمایه گذاران باید بتوانند سرمایه خود را متناسب با ریسک هج کنند. به همین دلیل کاریزما با ارائه کارت نئوبانک این امکان را به مشتریان می دهد که سرمایه خود را به صورت نقدی نگه ندارند. به طوری که آنها می توانند از نقدشوندگی و بازدهی این کارت سود بیشتری ببرند.

عباسیان تصریح کرد: مشتریان می توانند پول نقد را در حساب ویژه کاریزما نگه دارند و هر موقع که اراده کنند بدون محدودیت از دستگاه های پز استفاده کنند اما این حسابی ها پشتوانه طلا یا صندوق درآمد ثابت دارند. به همین دلیل پوشش بازدهی در نتیجه تنش های سیاسی و تورمی وجود دارد. درواقع سرمایه گذاری در صندوق های کاریزما این امکان را فراهم کرده که دیگر افراد نیازی به خرید طلای فیزیکی برای حفظ ارزش دارایی خود نداشته باشند.

به گفته مدیر توسعه سرویس کاریزما قبلا سرمایه گذاران برای خرید و فروش طلا باید کارمزد و مالیات پرداخت می کردند خیلی برای آنها صرفه نداشت اما در حساب کاریزما سرمایه گذاران پول خود را با پشتوانه طلا با اسپرد یک درصد سپرده گذاری می کنند و مشمول کارمزد و هزینه نمی شوند.

او گفت: شرکت سبدگردان کاریزما صندوق اهرمی راه اندازی کرده که مدلی دو صندوقی است. یک صندوق درآمد ثابت و یک صندوق سهامی دارد. صندوق درآمد ثابت پول را به صندوق سهامی قرض داده اند و سودی ثابت دریافت می کند و به دارندگان عادی واحدهای صندوق سود می گیرند و دارندگان واحد یی تی اف یک اهرم ۶۰ درصدی نسبت به دارایی خود دارند مثل این است که با ۱۶۰ درصد از دارایی خود در بازار سهام معامله می کنند و اگر بازار یک روند صعودی باشد ارزش دارایی آنها با روندی ۱.۶ درصد رشد خواهد کرد. از طرف دیگر یی تی اف ها بازدهی نوسان بالاتری دارند به همین دلیل می توانند سود بیشتری دارایی ها بالا برود.

کد خبر: ۳۰۱٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha