۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
مقایسه صرافی توبیت Toobit و ایکس تی XT.com

مقایسه صرافی توبیت Toobit و ایکس تی XT.com

در این مقاله با هم دو صرافی محبوب دنیای بازارهای مالی رو بررسی می کنیم و متوجه میشیم که کدومشون برای ما میتونن گزینه مناسب تری باشند.

امروزه با وجود و فعالیت تعداد زیادی از صرافی های ارز دیجیتال به صورت گسترده باید در انتخاب خودمون به عنوان یک سرمایه گذار یا معامله گر دقت لازم رو داشته باشیم تا بتونیم یک پلتفرم مناسب برای سرمایه گذاری یا تبادل و حتی معامله ارزهای دیجیتال را انتخاب کنیم.

در این مقاله با هم دو صرافی محبوب دنیای بازارهای مالی رو بررسی می کنیم و متوجه میشیم که کدومشون برای ما میتونن گزینه مناسب تری باشن. با من همراه باشید تا ویژگی و مزایای صرافی توبیت و ایکس تی رو باهم بررسی کنیم.

آشنایی اولیه با صرافی توبیت و ایکس تی

توبیت یک صرافی بین المللی می باشد که در کیمن راه اندازی شده است.، از سال ۲۰۲۲ فعالیت خود را شروع کرده. امکانات مطرح صرافی توبیت شامل کپی ترید، گرید ترید، معاملات اسپات و فیوچرزو امکان معامله ارزهای فیات می باشد. همچنین شما میتوانید به عنوان یک کپی تریدر، در این صرافی فعالیت کنید و معامله گران اقدام به کپی کردن معاملات شما نموده و ۸% از سود معاملات آنان از آنِ شما خواهد بود.

صرافی توبیت همچنین اقدام به برگزاری ایونت ها و مسابقات مختلف با عناوین مرتبط با رویدادهای فرهنگ فارسی میکند که جایزه های آن شامل هدایای نقدی ترید(BONUS) میباشد.

در ضمن با Deposit وجه در این صرافی، میتوانید از جوایز نقدی ترید های بیشتری، استفاده کنید.

صرافی ایکس تی یک پلتفرم خارجی برای معامله ارزهای دیجیتال است که فعالیت‌های خود را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است. این صرافی در سایت خود اعلام کرده است که دفتر مرکزی آن در سیشل واقع شده است و دفاتر دیگری نیز در سنگاپور و اروپا دارد. صرافی ایکس تی خدمات متنوعی مانند: معامله در بازار همتابه‌همتا، معاملات فیوچرز، مارجین، خدمات کپی ترید، استیکینگ و وام‌دهی را به کاربران ارائه می‌دهد. این صرافی بیش از ۸۰۰ نماد معاملاتی را برای انجام معاملات در اختیار مشتریان خود قرار داده است و می‌توانید در بازار اوتی‌سی (OTC) صرافی XT نیز مشغول به معامله شوید.

دسترسی پذیری کاربران ایرانی در صرافی Toobit بهتر است یا XT؟

در حال حاضر امکان استفاده از صرافی توبیت برای کاربران ایرانی بدون مشکل و استفاده از فیلتر شکن ممکن است. برای استفاده از صرافی ایکس تی کاربران ایران نیاز به تغییر آی پی و استفاده از فیلتر شکن دارند که می تواند دردسرساز باشد. لازمه اشاره کنم احراز هویت در صرافی توبیت نیز اجباری نمی باشد و در کل صرافی توبیت با کاربران ایران مشکلی برای فعالیت ندارد.

اعتبار Toobit بیشتر است یا XT؟

برای اینکه بررسی کنیم که اعتبار صرافی توبیت بیشتر است یا ایکس تی، سری به سایت کوین مارکت کپ زدیم. مقایسه صرافی‌ها در کوین مارکت کپ میتواند به عنوان یکی از روشهای خوب برای ارزیابی آنها به حساب بیاید. از این رو، برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در رمز ارزها در صرافی مورد نظر، میتوانید از اطلاعات موجود در این سایت استفاده نمایید. هم اکنون که این مطلب را می نویسیم، وضعیت صرافی توبیت و صرافی ایکس تی در سایت کوین مارکت کپ را در ادامه برای شما به نمایش می گذارم تا ببینید کدام یک بهتر است. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده میکنید، کوین مارکت کپ، به منظور رتبه بندی هر دو صرافی، در دو بخش اسپات و فیوچرز، آمار جداگانه ای ارائه می دهد.

مقایسه صرافی توبیت Toobit و ایکس تی XT.com

وضعیت رتبه بندی در معاملات اسپات

صرافی توبیت: رتبه ۳۴ و امتیاز ۵.۷ از ۱۰

صرافی ایکس تی: رتبه ۲۴ و امتیاز ۶.۱ از ۱۰

وضعیت رتبه بندی در معاملات فیوچرز

صرافی توبیت: رتبه ۱۷

صرافی ایکس تی: رتبه ۹

وضعیت حجم معاملات در معاملات اسپات

صرافی توبیت: ۲,۹۶۹,۶۳۴,۳۵۱.۶۵$

صرافی ایکس تی: ۱,۲۴۲,۴۵۶,۶۴۵.۷۸$

وضعیت حجم معاملات در معاملات فیوچرز

صرافی توبیت: ۲۲,۹۹۰,۷۰۷,۸۸۷.۵۷$

صرافی ایکس تی: ۲۴,۳۰۴,۹۴۸,۹۳۳.۰۰$

اعداد مذکور نشان میدهند که حجم معاملات اسپات توبیت بیشتر از ایکس تی است. این حاکی از فعالیت بیشتر معاملات اسپات توبیت در بازار رمز ارزها است. همچنین، صرافی ایکس تی بیشترین تعداد معاملات فیوچرز را میزبانی میکند. پس مشخص است که ایکس تی به عنوان یک صرافی فعال در بازار فیوچرز عمل میکند. اما در مجموع، حجم معاملات اسپات و فیوچرزدو صرافی تقریباً به هم نزدیک است. در نهایت، با توجه به اینکه تعداد حسابهای کاربری توبیت بیشتر از ایکس تی است، نزدیکی حجم معاملات در آنها نشان میدهد که سرانه نقدینگی در اختیار معامله گران در توبیت به مراتب بیشتر است. به عبارتی، حجم معاملات به ازای هر حساب کاربری در توبیت بیشتر است. این نشان دهنده فعالیت بیشتر معاملاتی است که در هر حساب کاربری توبیت انجام میشود.

ابزارهای معاملاتی Toobit و XT.com

در پاسخ به اینکه وضعیت ابزارهای معاملاتی در صرافی توبیت بهتر است یا ایکس تی باید بگوییم که ابزارهای معاملاتی که در توبیت ارائه می شوند، نسبت به ایکس یکی میباشند. اما خب به دلیل اینکه ایکس تی برای ایرانی ها تحریم است و در مقابل صرافی توبیت نیازی به فیلتر شکن ندارد به همین دلیل هم است که اغلب معامله گرانی که ابزارهای معاملاتی و فیلتر نبودن و راحتی استفاده از پلتفرم برایشان در اولویت میباشد، به سراغ صرافی توبیت میروند. کسانی که با صرافی توبیت کار کردند، میدانند که امکاناتی همچون ربات تریدینگ، اتصال مستقیم به تریدینگ ویو و حجم بیشتر معاملات در بخش اسپات و حجم تقریباً برابر در معاملات فیوچرز با ایکس تی در آن وجود دارد. لازم به ذکر است که این ابزارها به صورت رایگان در اختیار معامله گران قرار می گیرند. آنها با استفاده از ربات تریدینگ میتوانند معاملات خود را به صورت خودکار انجام دهند. همچنین اتصال مستقیم به تریدینگ ویو، این امکان را برای تریدرها فراهم می آورد تا در خود صرافی معاملاتشان را به راحتی انجام دهند.

رابط کاربری توبیت بهتر است یا ایکس تی؟

برای مقایسه رابط کاربری در دو صرافی، وارد بخش معاملات فیوچرز شدیم. آنچنان تفاوتی میان صرافی ها در این بخش وجود ندارد. صرافی توبیت و ایکس تی یکی هستند و در این قسمت، تمام امکانات در اختیار شما قرار میدهند. آن هم به صورت یکجا. صرافی توبیت و ایکس تی علاوه بر امکان معامله در فیوچرز و اسپات امکاناتی نظیر گرید تریدینگ، کپی تریدینگ و حالت دمو را نیز برای کاربران خودشون فراهم کرده اند. اما نکته قابل توجه در همچنان تحریم بودن صرافی ایکس تی است که استفاده کاربران ایران از این صرافی را مشکل و محدود می کند.

وضعیت کارمزد صرافی توبیت بهتر است یا XT؟

قطعاً این موضوع برای خیلی از کاربران مهم است که وضعیت کارمزد صرافی توبیت بهتر است یا ایکس تی؟ معامله گرانی که معاملات خود را در تایم فریم های کوتاه مدت انجام میدهند (مثل اسکلپرها)، بیشتر روی کارمزد صرافی ها تمرکز میکنند. چرا که کارمزد مستقیماً بر هزینه های جانبی معاملاتشان تاثیر میگذارد. مسلماً آنها هم برای کسب سود بیشتر به دنبال صرافی با کارمزد کمتر می گردند. در صرافی ارز دیجیتال توبیت، کارمزد معاملات اسپات برای میکر و تیکر ۰.۱۵ است. در مقابل کارمزد صرافی ایکس تی ۰.۲ می باشد. همچنین، برای معاملات فیوچرز در توبیت نیز کارمزد ثابت و درصدی در این صرافی اعمال میشود.

کد خبر: ۳۰۱٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha