۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
بیجینگ X۷ در راه بازار؛ محصول جدید دیار خودرو

بیجینگ X۷ در راه بازار؛ محصول جدید دیار خودرو

جدیدترین نسخه بیجینگ X۷ در آستانه عرضه به بازار ایران قرار دارد.

به گزارش بازار، اواخر سال ۱۴۰۲ بود که شرکت مکث موتور، یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی ماموت در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ اقدام به رونمایی از محصولی با نام تیارا پرایم کرد. خودرویی که قرار بود به عنوان جانشین مکث تیارا، برای رقابت با محصولاتی نظیر تیگو ۸ پرو و فیدلیتی پرستیژ وارد بازار ایران شود. با این حال تا مدت ها خبری از این محصول نشد.

تیارا پرایم اما هم اکنون با نام اصلی خود یعنی بیجینگ X۷ در آستانه ورود به بازار قرار گرفته است. بنظر می رسد که احتمال دارد برخلاف برنامه ریزی های قبلی، این محصول توسط شرکت دیار خودرو، دیگر زیرمجموعه گروه صنعتی ماموت به بازار عرضه شود.

معرفی بیجینگ X۷

بیجینگ X۷ یک کراس اور سایز متوسط از شرکت خودروسازی چینی بایک است که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ به بازارهای جهانی معرفی شد. این خودرو در سال ۲۰۲۳ یک فیس لیفت دریافت کرد و هم اکنون جدیدترین نسخه آن در آستانه عرضه به بازار ایران قرار دارد.

مشخصات فنی بیجینگ X۷

بایک بیجینگ X۷ از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو GDi بهره می برد که توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این خودرو از طریق یک گیربکس ۷ دنده دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در تست کارلانچ Car.ir، عدد ۱۰.۶۸ ثانیه بدست آمده است.

این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو، مولتی لینک در عقب و ترمزهای دیسکی در هر دو محور استفاده می کند.

نگاهی به امکانات بیجینگ X۷

شرکت بایک برای کراس اور جدید خود امکانات رفاهی و ایمنی متعددی را در نظر گرفته است؛ ۶ ایربگ، سیستم کنترل پایداری، ترمز خودکار اضطراری، سیستم حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، صندلی های جلو برقی با گرمکن، سردکن، ماساژور و مموری، سقف پانوراما، درب صندوق برقی، دستگیره درب های مخفی، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقه ای و سیستم اتوپارک از جمله امکانات جذاب این خودروی جدید بازار ایران هستند.

بیجینگ X۷ در مقابل رقبا

بایک بیجینگ X۷ یا همان تیارا پرایم با ورود به بازار ایران وارد رقابت با محصولاتی نظیر تیگو ۸ پرو از برند فونیکس و فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور می شود. تیارا پرایم را می توان محصولی نسبتا مدرن تر دانست که برند معتبرتری در بازار چین دارد. این خودرو از نظر فضای کابین و صندوق و برخی امکانات رفاهی نیز برتری هایی نسبت به رقبای خود دارد. با این حال، رقبای محصول جدید ماموت از نظر قوای فنی عملکرد بهتری دارند و شبکه خدمات پس از فروش آن ها نیز شناخته شده تر و گسترده تر است.

کد خبر: ۳۰۱٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha