۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
پیش بینی درجازدن فملی حتی درصورت رشد شاخص
چرا سودآوری فملی با وجود افزایش سرمایه رشد نکرد؟

پیش بینی درجازدن فملی حتی درصورت رشد شاخص

فملی با وجود افزایش سرمایه در سه ماهه نخست سال جاری به ازای هر سهم ۲۱ تومان سود ساخته است. درحالی که در سه ماهه سال ۱۴۰۳ فملی به ازای هر سهم سودی ۲۵ تومانی ساخته بود.

بازار؛ گروه بورس: درحالی که حسین مدرس خیابانی مدیرعامل صنایع مس ایران در مصاحبه ای با صدا و سیما ادعا کرد که تمامی تولیدات محصولات شرکت صنایع مس ایران طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۳ رشد چشمگیری داشته است. گزارش ۴ ماهه تولیدات این شرکت در این دوره امسال را تنها با ۱.۶ درصد بیشتر از دوره مشابه قبل نشان می‌دهد. علاوه براین این افزایش تولید فملی شامل همه محصولات آن نمی شود و برخی از محصولات فرعی شامل کنسانتره مولیبدن، کنسانتره طلا و نقره با کاهش تولید همراه بوده اند.
علاوه بر موارد فوق درآمدهای شرکت صنایع مس ایران در تیرماه سال جاری طی دوره یک ماهه با افت ۸ درصدی نسبت به تیرماه سال ۴۰۲ همراه بوده است.
براساس اسناد شرکت میزان درآمدهای صنایع مس در طی مدت زمان ۴ ماهه گزارش در مقایسه با دوره مشابه سال قبل داشته قبل رشد داشته اما حجم فروش شرکت با افت ۱۹.۶ درصدی روبرو بوده است. این موضوع حکایت از رشد قیمت کالاها است که در نتیجه تاثیرپذیری از بازار جهانی قیمت‌گذاری می‌شوند و عملا ربطی به عملکرد شرکت ندارد.
این نماد در سه ماهه سال ۱۴۰۳ به ازای هر سهم سودی ۲۵ تومانی ساخته بود. درحالی که در سه ماهه نخست سال جاری به ازای هر سهم ۲۱ تومان سود ساخته است. هرچند این کاهش سود هر سهم در نتیجه افزایش سرمایه ۱۸ هزار میلیارد تومانی شرکت است. اما به طور قطع انتظار سهامداران افرایش سودآوری شرکت بعد از افزایش سرمایه است.
تابلو معاملات این شرکت در یکساله بازدهی مثبت ۳۰ درصدی را نشان می هد که از تورم عمومی کمتر است. از طرف دیگر بازدهی منفی ۲ درصد فملی در سه ماهه نشان می‌دهد که نتوانسته عملکرد قابل قبولی را ثبت کند.
از آنجایی که سهمیه بندی برق در گزارش شش ماهه اثر خود را نمایان می‌سازد پیش‌بینی می‌شود که عملکرد این سهم در شش ماهه افت قابل توجهی داشته باشد. حتی احتمال این وجود دارد که بعد از اینکه شاخص کل بورس به روند مثبت برگشت این نماد رشد قابل توجهی نداشته باشد.

کد خبر: ۳۰۰٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha