۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
واردات ۹۶۶ میلیون دلار تلفن همراه به کشور در سال جاری
گمرک ایران اعلام کرد؛

واردات ۹۶۶ میلیون دلار تلفن همراه به کشور در سال جاری

گمرک ایران از واردات بیش از ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۹۶۶ میلیون دلار به کشور در ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، گمرک ایران اعلام کرد: در ۵ ماهه سال جاری ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۸۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به شیوه تجاری و مسافری از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد.

ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی به کشور در ۲ رویه تجاری و مسافری ۹۶۶ میلیون و ۴۹۱ هزار دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، واردات گوشی تلفن همراه به کشور در دو رویه تجاری و مسافری در ۵ ماهه امسال از لحاظ تعداد ۱۵ درصد و از حیث ارزش ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

بنا بر این گزارش، از مجموع گوشی تلفن‌همراه وارداتی به کشور در این مدت ۴ میلیون و ۹۳ هزار و ۷۷۴ دستگاه به ارزش ۸۹۴ میلیون دلار به شیوه تجاری و ۱۳۳ هزار و ۳۰۸ دستگاه به ارزش ۷۲ میلیون و ۴۹۲ هزار دلار به شیوه مسافری وارد کشور شده است.

این گزارش در خصوص درصد تغییرات واردات گوشی تلفن همراه به کشور به تفکیک رویه تجاری و مسافری می‌افزاید: در این مدت واردات گوشی تلفن همراه در رویه تجاری از لحاظ تعداد ۱۳ درصد و از حیث ارزش ۵ درصد کاهش و در رویه مسافری از لحاظ تعداد ۴۳ درصد و از حیث ارزش ۴۵ درصد کاهش داشته است.

آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی های تلفن همراه هوشمند و کد تعرفه ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می باشد.

کد خبر: ۳۰۰٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha