۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
هک صفحه مک دونالد در اینستاگرام و سرقت ۷۰۰ هزار دلاری؛ مراقب میم کوین‌های تقلبی باشید!

هک صفحه مک دونالد در اینستاگرام و سرقت ۷۰۰ هزار دلاری؛ مراقب میم کوین‌های تقلبی باشید!

با افزایش محبوبیت میم کوین ها هکرهای بازار ارزهای دیجیتال هم از روش‌های جدیدی برای سرقت سرمایه معامله‌گران استفاده می‌کنند.

به گزارش بازار، کلاهبرداران بازار کریپتو در روز قبل صفحه رسمی مک دونالد در اینستاگرام را هک کردند. آن‌ها سپس یک میم کوین در شبکه سولانا به اسم Grimace را تبلیغ کردند و بیش از ۷۰۰٬۰۰۰ دلار سرمایه را به دست آوردند. طبق تصاویر موجود، آن‌ها پست‌های زیادی درباره Grimace در صفحه مک دونالد منتشر کردند تا کاربران را به سمت آن بکشانند.

آن‌ها ادعا می‌کردند که مک دونالد در تلاش است تجربه جدیدی روی شبکه سولانا ایجاد کند. با این حال بسیاری از ۵.۱ میلیون دنبال‌کننده این شرکت در اینستاگرام از ادعاهای مذکور انتقاد کردند.

بر اساس داده‌های وب سایت Bubblemaps، هکر ابتدا از بخش راه‌اندازی میم کوین در شبکه سولنا (Solana memecoin deployer) در سایت pump.fun استفاده کرد تا ۷۵ درصد از کل عرضه در گردش Grimace را قبل از توزیع آن، بین تقریباً ۱۰۰ کیف پول مختلف جمع‌آوری کند.

پس از هک حساب رسمی مک‌ دونالد، مارکت کپ GRIMACE از چند هزار دلاری به ۲۵ میلیون دلار رسید. تمام این رشد تنها در عرض ۳۰ دقیقه به دست آمد. با این حال پس از مشخص شدن‌ هک صفحه مک دونالد، قیمت توکن مذکور به شدت سقوط کرد و مارکت کپ آن تا محدوده ۶۵۰٬۰۰۰ دلار کاهش یافت.

سایت Bubblemaps اعلام کرد که هکرها در مجموع حدود ۷۰۰٬۰۰۰ دلار کسب کردند. پس از این اتفاق، هکرها بخش بیوی صفحه مک‌ دونالد را ویرایش کردند. آن‌ها سپس با افتخار اعلام کردند:

ببخشید شما همین الان توسط India_X_Kr3w راگ پول شدید. مرسی بابات ۷۰۰٬۰۰۰ دلار در سولانا.

تغییر بیو صفحه مک دونالد توسط هکرها

پست های تبلیغاتی هکر مذکور اکنون حذف شده و صفحه مک دونالد به حالت عادی بازگشته است. این شرکت در بیانیه‌ای به نیویورک پست اعلام کرد که از حادثه مربوط حسابش در رسانه‌های اجتماعی آگاه است. مک دونالد سپس ادامه داد:

ما مشکل این حساب‌ها را حل کرده‌ایم و از طرفداران خود به خاطر هرگونه توهینی عذرخواهی می‌کنیم.

کد خبر: ۳۰۰٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha