۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
صف دو کیلومتری تحویل گوجه فرنگی در گلستان| پاسخی برای مشکلات وجود ندارد
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان:

صف دو کیلومتری تحویل گوجه فرنگی در گلستان| پاسخی برای مشکلات وجود ندارد

گرگان- عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت:صف تحویل گوجه فرنگی در گلستان گاه به دو کیلومتر هم می رسد و هیچ کسی حمایتی از این حوزه نداشته و پاسخی برای مشکلات به وجود آمده وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد قلندری ظهر پنجشنبه در پنجمین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: استان گلستان به لحاظ قابلیت و ظرفیت های جغرافیایی و پتانسیل هایی که در آن وجود دارد بسیار زبان زد بوده و بیشتر اقتصاد این استان بر محور کشاورزی است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه گلستان پتانسیل زیادی در بخش کشاورزی دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در حوزه کشاورزی فعالیت دارند اما متاسفانه در سال های اخیر مشکلاتی وارد این صنعت شده که موجب تنها ماندن کشاورزان شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید گندم اولین محصول استراتژیک در گلستان است، یادآور شد: با همه توانمندی که گلستان در این حوزه دارد اما در بهره وری به عددی که می خواهیم دست نیافته ایم و متاسفانه گندم استان که بالاترین کیفیت را داشت، سال به سال از دست می رود.

قلندری هم اندیشی، تبادل نظر با اساتید و افراد تولید کننده، بانک و مسئولان را نیاز اصلی برای توسعه صنعت کشاورزی دانست و گفت: در جلسات کارگروه کشاورزی اتاق گرگان به دنبال این هستیم که با هم اندیشی بتوانیم چاره ای برای رفع بخشی از این مشکلات بیابیم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشاورزی به تنهایی پاسخگوی نیاز اقتصادی استان نیست، خاطرنشان کرد: اکثر کشاورزان از وضعیت موجود ناراضی هستند، سال های گذشته کشت برنج را ناخودآگاه و به دلیل اینکه کشت هیچ محصول دیگری برای کشاورز توجیبه اقتصادی نداشت ترویج دادیم که سبب شد به آب های زیر زمینی فشار بسیاری وارد شود.

دامپروری گلستان از گمیشان تا مراوه تپه زبان زد بود

قلندری ادامه داد: متاسفانه سال زراعی جاری کشاورزان در همه بخش ها از تولید گندم، سیب زمینی، جو، کلزا و دیگر محصولات از تاخیر در پرداخت مطالبات تا قیمت گذاری و دیگر مسائل با مشکل مواجه هستند.

وی متذکر شد: صف تحویل گوجه فرنگی در گلستان گاه به دو کیلومتر هم می رسد و هیچ کسی حمایتی از این حوزه نداشته و پاسخی برای مشکلات به وجود آمده وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر اینکه به دنبال معرفی محصول جایگزین هبستیم، یادآور شد: جمعیت استان نیاز به معیشت دارند و علاوه بر حوزه زراعت برای دامپروری استان نیز کاری نکرده ایم، مساحت مراتع گلستان در گذشته یک میلیون ۲۵۰ هزار هکتار بود اما این مساحت اکنون به ۸۶۰ هزار هکتار رسیده است و این سوال پیش می آید که واقعا این مراتع کجا رفت؟

وی افزود: دامپروری گلستان از گمیشان تا مراوه تپه زبان زد بود اما از دهه های گذشته شاهد کاهش جمعیت دامی بودیم، جایگاه اصلی دام در محیط زیست تعادل است و سرزمینی که دام را از دست می دهد خاک آن فقیر شده و کشاورزان دیگر حتی با استفاده از کود فراوان نیز نمی توانند کشاورزی کنند.

کد خبر: ۳۰۰٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha