۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
پرداخت یارانه، تولید را متکی به دولت می کند| مشکلات به سیاست های کلان کشور برمی گردد
نائب رئیس دوم اتاق بازرگانی گرگان:

پرداخت یارانه، تولید را متکی به دولت می کند| مشکلات به سیاست های کلان کشور برمی گردد

گرگان- نائب رئیس دوم اتاق بازرگانی گرگان گفت: در نظر گرفتن یارانه برای بخش تولید باعث شد که این بخش متکی به دولت باشد و متاسفانه بیشتر مشکلات ما به سیاست های کلان کشوری برمی گردد.

به گزارش خبرنگار بازار، اراز جان شمالی ظهر پنجشنبه در پنجمین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: تولیدات دامی کشور متضمن امنیت غدایی بوده و قبل از هر چیزی وظیفه دولت ها ایجاد این امنیت است اما متاسفانه در چند سال گذشته نسبت به این مساله کم توجهی شده است.

نائب رئیس دوم اتاق بازرگانی گرگان افزود: شاید برخی از این کم توجهی ها به سیاست کلی مسئولان دولت و مجلس برمی گردد و طرح راهبردی جامع در این حوزه دیده نشده است.

شمالی با بیان اینکه در سالیان نه چندان دور بخش طیور سوبسیدی از دولت دریافت نمی کرد و نیاز کشور را از لحاظ کوشت سفید تامین و قیمت گذاری در عرصه و تقاضا انجام می شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه از زمانی که ارز ترجیحی برای این بخش در نظر گرفته شد مشکلات به وجود آمد.

وی با بیان اینکه در نظر گرفتن یارانه برای بخش تولید باعث شد که این بخش متکی به دولت باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت جدید حرف ما را بشنود و با همفکری بخش های مختلف نقشه راهی راهبردی در خصوص امنیت غذایی که از الزامات کشور است تدوین کند.

نائب رئیس دوم اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: متاسفانه بیشتر مشکلات ما به سیاست های کلان کشوری برمی گردد و وقتی دامدار ما به دنبال این است که دولت علوفه یارانه ای در اختیارش قرار دهد، متاسفانه با بروز مشکلات برای دولت، دامدار ضعیف شده و به ضرر و زیان می رسد.

شمالی تاکید کرد: صنعت طیور طی 10 سال گذشته بدون سوبسید کار می کرد، چرا دولت این صنعت را به سمت اعتیاد به منابع دولتی سوق داد؟ باید این مشکلات را با همفکری بخش های مختلف ریشه یابی و تصمیمات درست و راهبردی برای توسعه صنعت دام و طیور در استان بگیریم.

کد خبر: ۳۰۰٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha