۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی بنیاد مسکن همزمان با هفته دولت در زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبرداد؛

افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی بنیاد مسکن همزمان با هفته دولت در زنجان

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۵ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

به گزارش بازار و به نقل از بنیاد مسکن زنجان، رضا خواجه‌ای گفت: پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان شامل اجرای طرح هادی و بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است که در هفته دولت در همه شهرستان‌ها به‌صورت نمادین افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفت پروژه شامل بهسازی مسکن روستایی و هشت پروژه در زمینه اجرای طرح هادی است، بیان کرد: این پروژه‌ها در راستای توسعه و آبادانی روستاها، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، افزایش مشارکت روستایی‌ها، بالا بردن سطح استانداردهای زندگی، توسعه خدمات‌رسانی به روستایی‌ها و در نهایت، افزایش رضایتمندی ساکنان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، یکی از اقدامات مهم بنیاد مسکن استان با مشارکت و همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها را اجرای طرح هادی و نهضت آسفالت معابر روستایی دانست و افزود: محوطه‌سازی، جدول‌کشی، آسفالت معابر روستایی، ایجاد پارک و بوستان از جمله اقدامات در اجرای طرح هادی در روستاهاست.

خواجه‌ای با بیان اینکه توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمینه‌های مناسب، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، گفت: میانگین اجرای طرح هادی در کشور ۵۸ درصد و در زنجان ۶۳/۷ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی مقاوم‌سازی اماکن روستایی را مؤثرترین اقدام در جلوگیری از مهاجرت روستایی‌ها به شهرها دانست و ادامه داد: ترویج مقاوم‌سازی و افزایش آگاهی روستایی‌ها برای بالا بردن کیفیت از اهداف اصلی بنیاد مسکن بوده که در این راستا، مشارکت دهیاران و خود روستایی‌ها نیز در انجام طرح‌های مقاوم سازی اماکن روستایی بسیار مؤثر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۳ هزار واحد مسکونی در سطح استان (معادل ۵۷ درصد) مقاوم‌سازی شده است که با مقاوم‌سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سال ۱۴۰۳، آمار مقاوم‌سازی از ۵۷ درصد به ۶۷ درصد خواهد رسید.

کد خبر: ۳۰۰٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha