۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
اطلاعیه آرین پارس موتور در خصوص تکمیل وجه خریداران لاماری ایما در سال ۱۴۰۳

اطلاعیه آرین پارس موتور در خصوص تکمیل وجه خریداران لاماری ایما در سال ۱۴۰۳

شرکت آرین پارس موتور چندی پیش اقدام به صدور دعوت‌نامه برای خریداران طرح پیش فروش خودروهای لاماری کرده است.

به گزارش بازار، شرکت آرین پارس موتور چندی پیش اقدام به صدور دعوت‌نامه برای خریداران طرح پیش فروش خودروهای لاماری کرده است؛ اما ابهاماتی در خصوص مبلغ قابل پرداخت در پی دریافت دعوتنامه، از سوی برخی خریداران مطرح شده و این شرکت به منظور شفاف‌سازی موضوع، توضیحاتی ارائه کرده است:

بر اساس رویه قیمت گذاری خودرو، شورای رقابت با بررسی صورت‌های مالی خودروسازان و با لحاظ هزینه ها و دیون دولتی شامل مالیات بر ارزش افزوده، مالیات و عوارض شماره گذاری، تعرفه گمرک و اسقاط خودروی فرسوده، قیمت خودروها را تعیین کرده و برای ابلاغ، به وزارت صمت اعلام می کند. در سال ۱۴۰۳ با توجه به تغییر دولت و لزوم معرفی و استقرار کابینه جدید در وزارت صمت، قیمت جدید خودروها تاکنون به صورت رسمی از سوی نهادهای حاکمیتی به خودروسازان ابلاغ نشده است و آرین پارس موتور به منظور اجتناب از تاخیر در تحویل خودرو به خریدارانی که اقدام به پیش‌خرید خودرو لاماری ایما کرده بودند، جهت تکمیل وجه دعوت به عمل آورده است.

طبق تبصره ۲ ماده ۷ الزامات مربوط به آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، مصوب هیئت وزیران که عنوان شده است: "درصورتیکه مصرف‌کننده ظرف ۱۵ روز کاری پس از ابلاغ دعوتنامه کتبی عرضه‌کننده، نسبت به تسویه حساب خودرو موضوع قرارداد، اقدام نکند عرضه‌کننده می‌تواند خودرو را به سایر متقاضیان تحویل و نوبت مصرف‌کننده را به موعد دیگری که نحوه تعیین آن در قرارداد مشخص شده، موکول کند". بر این اساس، مشتریانی که اقدام به پیش خرید خودروهای لاماری کرده‌اند نیز، پانزده روز زمان خواهند داشت تا نسبت به تکمیل وجه اساس قیمت تعیین شده در دعوتنامه اقدام کنند و به تبع آن بر اساس زمان تکمیل وجه در الویت تحویل خودرو قرار گیرند. در متن دعوتنامه ارسالی برای تمامی مشتریان به وضوح تصریح شده است که مشتریان می­توانند در صورت عدم تمایل به تکمیل وجه تا زمان اعلام رسمی قیمت توسط مراجع ذیصلاح، از واریز وجه خودداری کند و در این صورت مطابق آیین‌نامه قانون حمایت از مصرف‌کننده نوبت ایشان به‌هیچ وجه سوخت نشده و صرفا به زمان بعد­تر موکول می‌شود.

با توجه به این که مبالغ درخواستی برای تکمیل وجه عیناً بر اساس مستندات ارائه شده به سازمان حمایت محاسبه شده و این مستندات تاکنون از طرف آن سازمان رد نشده است، شرکت با فرا رسیدن موعد تحویل خودروها و برای اجتناب از ورود به تأخیر در تحویل خودروها، بر مبنای همان محاسبات دعوتنامه تکمیل وجه را برای مشتریان صادر کرده است تا در صورتی که مشتریان مایل به دریافت خودروی خود بدون تأخیر باشند، این امکان با تکمیل وجه در زمان مقرر میسر شود.

دعوتنامه‌های ارسال شده بر اساس تاریخ قرارداد مشتریان و با لحاظ سودهای متعلقه به آن محاسبه شده و قیمت پایه کلیه تعهدات یکسان است. دلیل تفاوت اندک در مبالغ تکمیل وجه مشتریان مختلف، محاسبه سود مشارکت مبالغ پیش پرداخت است که توسط مشتریان در تاریخ های متفاوت پرداخت شده است.

شایان ذکر است آخرین افزایش قیمت شرکت آرین پارس موتور برای محصول لاماری ایما در تیرماه ۱۴۰۲ بوده است. در یک سال گذشته با توجه به افزایش هزینه های دیون دولتی در سال جاری شامل تعرفه واردات قطعات منفصله به میزان ۱۲%، مالیات ارزش افزوده به میزان ۱% و افزایش تعداد گواهی اسقاط خودروی فرسوده برای هر دستگاه تولیدی به تقریباً ۶ برابر سال گذشته، افزایش قابل توجه بهای مواد و قطعاتی که از داخل کشور تأمین می شوند، و افزایش حقوق و دستمزد و هزینه های تولید، عرضه خودرو با قیمت سال گذشته عملاً امکان پذیر نبوده و لذا شرکت در ابتدای سال جاری درخواست تأیید قیمت جدید را به همراه مستندات مربوطه به مراجع ذیصلاح ارائه کرده است. 

آرین پارس موتور در متن دعوتنامه همچنین تصریح کرده است که در نهایت قیمت مصوب ابلاغی از سوی مراجع ذی‌صلاح مبنای عمل این شرکت در خصوص تمام مشتریان خواهد بود.

کد خبر: ۳۰۰٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha