۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
مذاکرات فعالان اقتصادی ایران و روسیه برای تقویت مبادلات در صنعت خودرو

مذاکرات فعالان اقتصادی ایران و روسیه برای تقویت مبادلات در صنعت خودرو

جمعی از فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در نشستی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۴، راهکارهای تقویت مبادلات دوجانبه در بخش‌های ساخت قطعه و خودرو را بررسی کردند.

به گزارش بازار، ریاست طرف ایرانی در این مذاکرات را فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برعهده داشت و از طرف روسی نیز مقامات شرکت خودروسازی آفتو واز در این نشست حضور داشتند.

در این نشست که روز سه شنبه با حضور جمعی از فعالان صنعت خودروسازی ایران حاضر در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو برگزار شد، طرفین درباره راهکارهای توسعه مبادلات از جمله نقش‌آفرینی قطعه‌سازان کشورمان در تأمین نیازهای بازار روسیه تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین علاقه‌مندی خود را به بهره‌گیری از ظرفیت‌های یکدیگر برای صادرات خودروهای ایرانی و روسی به طرف مقابل اعلام کردند.

نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۴ مسکو روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ در حالی گشایش یافت که نمایندگان صنعت خودروی جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال پیاپی با برپایی پاویون اختصاصی به نمایش محصولات جدید خود پرداخته‌اند.

این نمایشگاه با سخنرانی جمعی از مقامات کشور روسیه و برخی کشورهای شرکت‌کننده از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران و حضور دو معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورمان در فضایی به وسعت ۶۰ هزار مترمربع در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی مسکو موسوم به اکسپوسنتر گشایش یافت.

افزون بر ۲۰ شرکت ایرانی در پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در فضایی به مساحت ۵۰۰ مترمربع حضور یافته‌اند. همچنین بیش از ۵۰ نفر از صنعتگران و بازرگانان ایرانی در قالب هیأت تجاری و نمایشگاهی، به این نمایشگاه که به مدت چهار روز برپا است، اعزام شده‌اند

کد خبر: ۳۰۰٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha