۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
تولید دیسک‌های مبتنی بر فناوری نانو و با کیفیت بالا برای لابراتورهای دندانپزشکی

تولید دیسک‌های مبتنی بر فناوری نانو و با کیفیت بالا برای لابراتورهای دندانپزشکی

یکی از شرکت‌های فناور دیسک‌های دندانپزشکی مبتنی بر نانو زیرکونیا را با کیفیت بالاتر نسبت به محصولات موجود در بازار به تولید رساند.

به گزارش بازار، فلور شایق، مدیرعامل این شرکت فناور تولید دیسک‌های دندانپزشکی را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت دانست و گفت: این دیسک‌ها برای ساخت روکش دندان استفاده می‌شوند.

وی افزود: لابراتورهای دندانپزشکی به سمت دیجیتال شدن می‌روند، به طوری که یا در مطب با اسکنر، دندان بیمار اسکن می‌شود یا در لابراتور قالب با اسکنر اسکن می‌شود. در نهایت تصویر اسکن شده برای طراحی و تراش دیسک و ایجاد روکش استفاده می‌شود.

شایق اضافه کرد: یکی از ترکیبات اصلی این دیسک‌ها، زیرکونیا است که استحکام بالایی دارد. ما از زیرکونیای نانویی برای تولید دیسک استفاده کردیم که منجر به تولید روکش‌هایی با زیست‌سازگاری بالاتر و شفافیت و ظاهر زیباتر شده است. برای ساخت این دیسک از نانو سرامیک زیرکونیا با بهترین کیفیت استفاده می‌شود.

مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه دیسک تولیدی دارای خواص استحکامی بالا و ظاهری زیباتر نسبت به محصولات موجود در بازار است، خاطر نشان کرد: استفاده از نانو سرامیک باعث می‌شود تا روکش‌های تهیه شده از این دیسک با بدن انسان سازگاری بیشتری داشته باشد.

به نقل از ستاد نانو، شایق با تاکید بر اینکه سال گذشته موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شدیم، اظهار کرد: با توجه به این که در نمایشگاه نانوی امسال هیات‌های خارجی زیادی حضور دارند و همچنین نشست‌های B۲B متعددی برنامه‌ریزی شده است، به این نتیجه رسیدیم که برای حضور در این نشست‌ها برنامه ویژه‌ای داشته باشیم. هدف ما معرفی این فناوری به بازار خارج از کشور است. فروش لیسانس یا تولید مشترک از جمله چشم‌اندازهایی است که ما برای کسب و کار خود در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم نمایشگاه نانو این فرصت را برای ما ایجاد کند.

محصول این شرکت کاملاً تولید داخل بوده و آزمون‌های مرتبط با سرامیک‌های دندانی یعنی ISO۶۸۷۲:۲۰۱۵ را با موفقیت و کیفیت بالا گذرانده است.

کد خبر: ۳۰۰٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha