۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
توصیه های قبل از سفر به استرالیا

توصیه های قبل از سفر یا مهاجرت به استرالیا که مهم هست و باید رعایت کنیم رو در ادامه مقاله آورده ایم و انجام دادن این کارها باعث راحتی و آسایش ما در طول سفر و پس از آن در استرالیا میشود.

توصیه های قبل از سفر یا مهاجرت به استرالیا که مهم هست و باید رعایت کنیم رو در ادامه مقاله آورده ایم و انجام دادن این کارها باعث راحتی و آسایش ما در طول سفر و پس از آن در استرالیا میشود ،راه نزدیک نیست که بگوییم برمیگردم و این کار نکرده رو انجام میدم

درخوشبینانه ترین حالت و با یه توقف کوتاه فاصله هوایی ایران تا استرالیا حدود شانزده تا بیست ساعت پرواز دارید، یکی از مهم‌ترین مواردی که در رابطه با پرواز به استرالیا وجود دارد مربوط به مسافت طولانی بین ایران و استرالیا است. فاصله هوایی ایران تا استرالیا بستگی به شهری دارد که قصد سفر به آن را دارید. با توجه به این که اکثر مسافران ایرانی به شهرهای سیدنی و ملبورن سفر می‌کنند در اینجا فاصله تهران با این دو شهر را بررسی می‌کنیم. فاصله میان تهران و ملبورن چیزی در حدود ۱۲۶۰۰ کیلومتر است. این مسافت طولانی در زمان حدودی ۱۶ ساعت با هواپیما طی خواهد شد. این مسافت برای تهران تا سیدنی حدودا ۱۲۹۰۰ کیلومتر است که برای طی کردن آن با هواپیما کمی بیشتر از ۱۶ ساعت زمان لازم است.

در نظر داشته باشید هر چقدر به تایم پروازی تون نزدیک تر باشید مطمئنا باید هزینه بیشتری برای خرید بلیط استرالیا بپردازید ولی خرید بلیط تون با تایم پرواز به استرالیا بیشتر باشد گزینه های بیشتر برای انتخاب و همچنین قیمت مناسب تر برای شما وجود دارد

چند هفته قبل از سفرتون باید فکر سرپناهی باشید که بتونید به محض رسیدن، برید و استراحت داشته باشید، اجاره خانه در استرالیا از چند طریق امکان پذیر است به طور مثال از طریق سایت www.airbnb.com برای مدت مورد نظر رزرو کنید البته این روش شاید برای بعضی از ایرانیان که کارت بانکی بین المللی مثل مسترکارت یا ویزا کارت ندارند دشواری های خاص خودش رو داشته باشه ولی میتوانیم این مشکل رو به کمک صرافی های معتبر ایرانی در استرالیا حل کنیم و پرداخت هامون رو انجام بدیم البته airbnb یکم از نظر هزینه مقرون به صرفه نیست. روش دوم اجاره خانه از ایرانیان مقیم استرالیا هست که نسبت به روش اول هم ارزانتر و هم راحت تر هست، محل اجاره با فرهنگ ایرانی ما سازگارتر و اینکه هم زبان هستیم و میتونیم همدیگر را بهتر بفهمیم، حالا از خودتون میپرسید چطور این کارها را کنیم. اصلا نگران نباشید یکی دو خط برگردید به عقب و روی لینک ها کلیک کنید هم اجاره از طریق ایرانیان مقیم استرالیا را میبینید و هم صرافی های خوب استرالیا رو که کمک تون میکنند به راحتی پرداخت هاتون رو انجام بدید

کارهای قبل از سفر به استرالیا

۱) دادن وکالت جامع و کلی به یکی از اعضا خانواده

۲) خرید چمدان (برندهای مختلفی هستند که بسته به سلیقه تون ارزونتر و گرونتر میتونید تهیه کنید. به نظر من خیلی سخت نگیرید چون شما اونجا رفتید مارک های بهتری می تونید بخرید. من چندتا مارک می گم که کیفیت به نسبت قیمت خوبه و پک سه تایی اش بین ۵-۷ میلیون حدودا" میشه مثل: مارک IVS ترکیه و مارک MONZA)

۳) اگر با حساب بانکی ایران تون نیاز هست کار کنید،رفتن به بانک و گرفتن برنامه دریافت رمز دوم،ضمنا بانک های سامان و آینده اطلاع دارم که با آی پی غیر از ایران هم بالا می آید که در صورتی که بانک آی پی غیر از ایران غیر فعال باشه میشه فیلترشکن ایران تهیه کرد. همچنین بهتره کارت بانکی تون اگه تاریخ اعتبارش رو به اتمام هست رو تعویض کنید.

۴) چکاپ کامل پزشکی و مخصوصا رفتن به دندانپزشکی با توجه به هزینه های بالای دندانپزشکی در استرالیا

۵) اصل گواهینامه ایران، کارت ملی، شناسنامه و کارت پایان خدمت برای آقایون: جهت اخذ گواهینامه در استرالیا توجه داشته باشید که دارندگان اقامت دائم در سیدنی تا ٣ ماه بعد از ورود می توانند با گواهینامه ایران رانندگی کنند و اقامت موقت ها تا پایان مدت اقامت شون در هرصورت توصیه میشود گواهینامه اخذ کنید چون مدرک معتبره. در این باره در کانال توضیح داده شده. (کارت پایان خدمت/ملی/شناسنامه هم اگه نیاز به تمدید پاس ایران، تنظیم وکالتنامه و… ممکنه نیاز باشه که به سفارت ارایه بشود)

۶) ترجمه و اسکن تمام مدارک (مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، سوابق کاری، سند ازدواج، کارت ملی و … حتما اسکن مدارک را برای خودتون ایمیل کنید)

۷) خرید لباس و لباس راحتی برای چند ماه اول با توجه به فصلی که وارد استرالیا میشوید.

۸) اگر دارو خاصی مصرف می کنید حتما برای چند ماه اول متناسب با میزان مصرف تون، دارو تهیه کنید.( اگر دارو خاصه ترجیحا حتما نسخه پزشک هم همراهش باشه)

۹) پتو مسافرتی، روبالشی ، ملحفه و حوله حمام: ما احتمالا از arb&b اتاق بگیریم که به تمیزی هتل که نیست.

۱۰) کیسه وکیوم لباس که شما میتوانید با استفاده از آن حجم البسه خود کاهش دهید. یکی از کاربردهای دیگه استفاده از کیسه کم حجم کننده لباس یا همان وکیوم بگ جلوگیری از نفوذ حشرات، بیدزدگی، رطوبت، بوگرفتگی، گرد و خاک و نفوذ قارچ ها و باکتری ها به داخل البسه است.

۱۱) فعال کردن رومینگ خط های اعتباری جهت دریافت پیامک در استرالیا توجه داشته باشید که دریافت پیامک رایگانه، خط های دائمی معمولا اتوماتیک رومینگش فعاله، خط های اعتباری رو باید خودتون فعال کنید.

۱۲) اگر طلا دارید مخصوصا خانم ها بهتره به دلار تبدیل کنید چون اونجا فروشش سخته. برای خروج هم بیشتر از ۱۵۰ گرم اجازه خروج نمیدن

۱۳) خرید سه راهی برای شارژر موبایل و … برای چند ماه اول ( نحوه خرید و عکس هاش در کانال موجوده)

۱۴) نصب نرم افزارهای مورد نیاز برای لپتاب

۱۵) پرونده پزشکی در صورتی که دارید یا لیست آخرین آزمایش خون، رادیولوژی، سونوگرافی، MRI، و….

۱۶) اخذ کارت واکسن انگلیسی کرونا برای خود و اعضا خانواده از سایت وزرات بهداشت (ممکنه نیاز بشه و فقط با آی پی ایران وارد میشه)

۱۷) جدا کردن وسایلی که می خواهید بیاورید و بسته بندی برای فریت (صنایع دستی خاص یا قالی ابریشم که اونجا گرونه شاید برای ارسال با فریت گزینه مناسبی باشه و نکته آخر اگر وسایلتون زیاد هست و قصد فروش دارید پیشنهاد میشود که یک کانال تلگرام درست کنید و لیست لوازم به همراه مشخصات و قیمت هر آیتم بگذارید. خیلی از دوستان آشنایانی دارند که قصد مهاجرت ندارند و به خاطر اعتماد دو طرفه راحت تر به فروش میره)

۱۸) ثبت نام در سامانه ی ثنا وقتی در ایران هستیم.

۱۹) لوازم الکترونیکی :هارد اکسترنال، هدفن، پاور بانک، شارژر، باتری برای موس های بلوتوثی و فلش و کپی مدارک مهم در آنها

۲۰) چک کردن شماره پاسپورت با شماره پاسپورت داخل فایل pdf گرنت ویزا (و جزییات دیگه) + همراه داشتن پرینت گرنت ویزا و اگر بلیط هواپیما چند مقصد گرفته میشه تمام بلیط ها را پرینت داشته باشیم.

۲۱) نصب آپ بلو بانک

موارد جزیی تر:

۱) لوازم بهداشتی آقایون و خانم ها (ماشین اصلاح سر و صورت + عطر+ ناخنگیر، مسواک+خمیر دندان مسافرتی و …)

۲) یادگاری های خاص+ عکس یادگاری عزیزان

۳) جانماز+ قرآن ( در صورت نیاز)

۴) شستشو و اتو بخار کت و شلوار، کاپشن و… (در صورت نیاز)

مراحل سفر و توقف ها به استرالیا

توصیه مراحل پروازی با یک یا دو توقف

۱) ترانزیت در این کشور ها (به شرطی که همه پروازها توی یک بلیت باشند / پرواز ها کانکت باشن) مجاز هست و نیازی به ویزا ندارد:

• امارات(دبی و ابوظبی): ۲۴ ساعت
  • قطر(دوحه): ۲۴ ساعت
  • عمان(مسقط): ۲۴ ساعت
  • مالزی(کوالالامپور): ۲۴ ساعت
  • سنگاپور: ۴۸ ساعت
  • تایلند(بانکوک و پوکت): ۲۴ ساعت
  • سریلانکا(کلمبو): ۲۴ ساعت

نکته: هنگام خرید بلیط وضعیت ترانزیت برای ویزا بپرسید به خصوص برای کشورهایی به جز قطر و امارات

۲) ممکنه خرید بلیط استرالیا در سایت های ایرانی کمتر از سایت هواپیمایی های قطر یا امارات باشه که علت این موضوع دامپینگ قیمت توسط سایت های ایرانی هست که خوب هیچ مانعی نداره شما اگه دیدید قیمت کمتره از همون سایت های معتبر ایرانی خریدتون انجام بدید. فقط اگه بلیط با قیمت مناسب پیدا کردید قبل از خرید بلیط حتما مقدار بار مجاز را چک کنید. معمولا بار مجاز ۳۰ کیلو و کری ان ۷ کیلو هست.

۳) آیا سایت های هواپیمایی قطر و امارات پرداخت ریالی دارند؟ امارات ظاهرا دیگه نمیشه ریالی خرید. ولی قطر هنوز میشه. اگه قیمت براتون مهمه از هرکجا ارزون تر بود بگیرید.

۴) هر دو فرودگاه دوحه و دوبی اینترنت رایگان دارند که می توانید با عزیزانتون در ارتباط باشید.

۵) درنظر داشته باشید به طور کلی کلا چیزهایی که قابل کاشت باشد آوردنشون ممنوعه. مواد غذایی تازه هم آوردنشون ممنوعه مثل میوه، لبنیات، عسل ،گوشت. بقیه چیزا با بسته بندی تجاری مناسب میشه آورد. بسته بندی حتما باید لیبل داشته باشد مثلا بسته بندی تجاری تواضع، اصل تبریز و … فقط اینکه روی هر بسته فقط در مورد مشخصات آن محصول باید نوشته شده باشد. طبق تجربه دوستان مارک و بسته بندی تواضع از همه بهتره بسته بندی رو در آن نایلون هایی که مال خودشونه می گذارند و درب رو پرس کنند. در پایان باید بگویم که همه چیز در استرالیا یافت میشه و اگه هم می خواهید چیزی بیاورید خیلی کم برای چند روز اولتون بیاورید. و اینکه اگر موردی رو شک دارید در فرم ها اظهار کنید که شامل جریمه نشوید.

۶) قبل از رفتن اگر تنها هستید مسیر اتوبوس و تاکسی رو از گوگل مپ پیدا کنید بسته به ساعت مورد نظری که فرودگاه می رسید و بار را تحویل می گیرید.

۷) آیا در پرواز می توانم گوشی خودمو شارژ کنم؟
بله- فقط شارژرتون باید به شکل usb باشه نه تایپ های جدید میزنید به مانیتور و شارژ میشه

۸) اگر داروی خاصی استفاده می کنید می توانید با نسخه معمولی پزشک و برای مصرف سه ماهتون بیاورید. (هرچند افرادی هم بودند که برای یکسال آوردن و آفیسر چیزی نگفته). فقط داروها قسمت بار بگذارید و نه کری ان. مسکن های خاص هم مثل ژلوفون و … خیلی ها همین اواخر بردن و برای ترانزیت در دوحه و دوبی مشکلی نبوده. در کل دارو زیاد با خودتون نبرید چون همه دارویی استرالیا هست.

۹) اسم و مشخصات و آدرستون در استرالیا رو همراه داشته باشید چون توی پرواز آخر باید توی کارت کلیرنس حتما بنویسید و مدت زمان اقامتتون تو استرالیا رو هم ازتون می پرسند پس اطلاعات دقیق وارد کنید. در ضمن حتما خودکار همراهتون باشه چون کسی بهتون خودکار نمی ده.

۱۰) سعی کنید که صندلی اگزیت یا صندلی کنار راه رو انتخاب کنید چون پرواز طولانی سخته اگر نتونید بلند شید پاتون درد می گیره و حتما در طول پرواز بلند شید قدم بزنید که پا درد و کمر درد نگیرید. وقتی بلیط می خرید می تونید از طریق اپ امارات با وارد کردن شماره رفرنس بلیطتتون صندلی خودتون رو انتخاب کنید.( قطر هم باید داشته باشه) حتما این کارو انجام بدید قبلش.

۱۱) علاوه بر نصب اپلیکشن برای انتخاب صندلی شما می توانید با وارد کردن شماره پرواز+ تاریخ پرواز و نام ایرلاین در این سایت نمای کلی صندلی ها و نقشه اونو ببینید.

۱۲) وسایل باتری دار (موبایل، لپ‌تاپ، پاور بانک تا ۲۰ هزار میلی آمپر، ماشین ریش تراش شارژی، هارد اکسترنال و…) همه باید داخل کابین پیش خودتون باشد. اسپری و مایعات زیر ۱۰۰cc مشکلی نداره داخل کری ان

خاطره پروازی به استرالیا

مسیر تهران-استانبول-سنگاپور-ملبورن

ما دیروز رسیدیم به ملبورن.
پروازمون را از ترکیش و از خود سایت خریده بودیم و با مسیر تهران-استانبول-سنگاپور-ملبورن اومدیم
فقط پرواز رفت رو گرفته بودیم و بلیط هر نفر ۴۶ میلیون شد (july بلیط خریدیم برای ۲۳ سپتامبر). برای همین تاریخ قطر و امارات نفری ۱۰۸ و ۱۰۵ م بود

ویزا می‌خواد یا نه؟
خیلی از آژانس ها میگفتند سنگاپور ویزا می‌خواهد و ترسونده بودند و در خیلی از گروه ها هم گفته بودند این بلیط را نخرید ولی من قبل از خرید از بچه های این گروه که از این مسیر آمده بودند مشورت خواستم که خیلی کمک کردن و خیالم راحت شد. ازشون ممنونم. و همچنین به فرودگاه‌ چانگی سنگاپور ایمیل زدم و پرسیدم که آیا برای رفتن به گیت ما باید از passport control عبور کنیم‌یا نه (چون فقط در این صورتی که وارد خاک سنگاپور میشوید و ویزا میخواهد و همچنین اگر قرار باشه اگر فرودگاه خارج بشوید بازم ویزا میخواهد) که گفتن نه و خیالم راحت شد. در عمل هم همین اتفاق افتاد و به هیچ وجه ویزا نیاز نبود.

در فرودگاه امام بهمون کارت پرواز تهران استانبول و استانبول سنگاپور رو دادند و مسئول چک این گفت که کارت پرواز آخر رو از سنگاپور بگیریم.
در فرودگاه استانبول ما از یکی از مسئول های چک این، شماره گیت پروازمون رو پرسیدیم(چون توی تابلو هنوز نبود) و اون کارت پرواز استانبول سنگاپور رو گرفت و کارت پرواز استانبول سنگاپور و سنگاپور ملبورن رو هم بهمون داد.
وقتی در سالن ترانزیت ۱ فرودگاه سنگاپور رسیدیم از روی تابلو شماره گیت رو خوندیم و چون پرواز جت استار در سالن ترانزیت شماره ۴ بود کارت پرواز رو نشون دادیم و با شاتل باس رفتیم.

ما به خاطر تفاوت قیمت فاحش (۲ برابری) این بلیط با پروازهای امارات و قطر، این پرواز رو تهیه کردیم.

رضایت و مقایسه
پرواز مسلما در مقایسه با پروازهای تک استاپه خسته کننده تر بود ولی راضی بودیم و پرواز آخر با جت استار بود که فقط این پرواز خسته کرد چون صندلی ها در مقایسه با ترکیش اصلا خوب نبود و ما زیاد نتونستیم بخوابیم ولی پذیرایی کردند و پولی نبود پذیرایی شون. یک وعده پاستا دادن و صبحانه banana bread و چای. پذیرایی شون اصلا منظم نبود ولی اونطور که بقیه میگفتن نبود و با اینکه منو برای بقیه پولی بود، چون پرواز کانکتد بود ما رو گرسنه نگه نداشتن. این به نظرم خوب بود.
در فرودگاه استانبول هتل به ماتعلق نگرفت. ما ساعت ۳:۳۰ بعدازظهر رسیدیم و به خاطر بار دستی زیاد و بد مسیر بودن hotel desk و Istanbul tour desk فرودگاه که دقیقا اونور فرودگاه هست(از جایی که شما پیاده میشید) نتونستیم به موقع خودمون رو برسونیم و از تور هم‌نتونستیم استفاده کنیم. اگر صبح زود به فرودگاه استانبول می‌رسید اگر عجله کنید و سریع خودتونو برسونید استفاده از تور شاید بتونه تجربه جالبی باشه. ما استفاده نکردیم و نظر و اطلاعاتی ندارم در مورد جزئیات این موضوع.
هتل هم در صورتی تعلق میگیره که پروازتون رفت و برگشت باشه و یا اگر فقط رفت هست، پروازی با استاپ کمتر از شما نباید وجود داشته باشه. ولی اگر زود رسیدید میتونید اول برای هتل ازشون بپرسید که بهتون تعلق میگیره یا نه.
در فرودگاه استانبول با کارت پروازتون از قسمت turkish care point وچر غذای رایگان بگیرید.

بار و موضوع سلف ترانسفر بودن یا نبودن
در فرودگاه امام بارهامون رو تحویل دادیم و از مسئول چک این پرسیدیم و گفت که‌ ملبورن تحویل میگیریم.
چهار تا چمدون داشتیم. دو تا مکه ای و دو تا چمدون برزنتی چرخ دار بود. هر کدوممون ۳۲،۵۰۰ کیلو بار داشتیم. تو بلیط مون ۳۰ کیلو نوشته شده بود و سایت ترکیش نوشته بود که نهایت ۳۲ باید باشه. هیچی بهمون نگفتن و اصلا نگفتن که کم کنیم و اضافه بار هم نخوردیم.
بارها رو ملبورن تحویل گرفتیم و اصلا ترانسفر به عهده خودمون نبود. در مورد بار خیلیا گفته بودند ممکنه بارتون گم بشه و به ریسکش نمی ارزه. ولی ما این ریسک رو قبول کردیم و با این پرواز اومدیم و خوشبختانه تمام بارها سالم رسیدن و هیچکدوم گم نشدن و آسیب ندیدند. در مورد بارها و محل تحویل گرفتنشون من چون باید خودم مطمئن میشدم که سلف ترانسفر نیست، خودم شخصا به هواپیمایی ترکیش

ایمیل دادن و پرسیدم.

صندلی

صندلی پرواز استانبول به سنگاپور رو خریده بودیم (نفری ۱ میلیون و ۲۰۰ شد) که پیشمون کسی نباشه و راحت باشیم. صندلی های ۵۱ k و ۵۱j رو خریده بودیم. این صندلی ها دوتایی بود. در عقب هواپیما بود و یک صندلی کنار پنجره و یک صندلی کنار راهرو بود و هم خدا رو داشتیم هم خرما رو. آخرین ردیف نبود به نظرم خوب بود چون دو ردیف آخر پشت ما که دقیقا بازم دوتایی بود کنار دستشویی بودن و افراد گاها صف می‌کشیدند ولی کنار ما همیشه خلوت بود و اذیت کننده نبود.

در استانبول ۱۰ ساعت و نیم و در سنگاپور ۳ ساعت توقف داشتیم که همونطور که‌گفتم بارها رو به ما تحویل ندادند.

پیشنهادات
من شنیده بودم که فرودگاه سنگاپور خیلی زیباست ولی چون استرس سنگاپور و مسائل ویزا که آژانس ها گفته بودن رو داشتم زمان انتظار رو کمتر از استانبول انتخاب کرده بودم. فرودگاه استانبول بسیار بزرگ و بده. هیچ چیز خاصی نداره و برای چک این و پیدا کرده گیت لقمه رو دور دهنشون چرخوندن. در مقایسه، فرودگاه سنگاپور بسیار زیباست و خیلی راحت مسیر رو پیدا می‌کنید. اگر من جای شما باشم در فرودگاه استانبول ۳ ساعت و در فرودگاه سنگاپور ۶ ساعت اینا وقت می‌گذارم.
مگر اینکه ترجیح بدید تو استانبول از تور استفاده کنید و یا تو استانبول هتل بدند.

ملبورن

در فرودگاه ملبورن بارها رو تحویل گرفتیم. دکلریشن فرم رو پر کردیم و ارائه دادیم. مورد شماره ۱ رو به خاطر دارو و مورد nut و spice و herb ها رو علامت زدیم و فقط آفیسر به صورت شفاهی پرسید که چرا علامت زدید و من گفتم که بخاطر این موارد و گفت آیا همه پک شده است. گفتم آره و میتونید خودتون ببینید ولی گفت نیازی نیست و فقط دارم شفاهی میپرسم. من آنقدر تعجب کردم که نخواست ببینه که اصلا یادم رفت که بگم زعفران هم داریم و همینطوری رد شدیم رفتیم.

تو فرودگاه استانبول بابت مغایرت عکس پاسپورت با عکسی که اونجا گرفتن و کنترل میکردن اذیتمون کردن. با اینکه تو فرودگاه امام چیزی نگفتن. به خاطر بد مسیر بودن هتل دسک یک بار از پاسپورت کنترل رد شدیم و گیر دادن و بازم برای برگشت و رفتن به گیت مجبور شدیم بازم از پاسپورت کنترل رد بشیم که بازم گیر دادن. ولی هر چقدر به ملبورن نزدیک تر شدیم، در فرودگاه سنگاپور و ملبورن، گیر دادن ها کم شد و کلا همه چی راحت بود.بعد از رسیدن به فرودگاه ملبورن اولین کاری که کردم به دونه سیم کارت استرالیا گرفتم و فعالش کردم که بتونم بدون دغدغه ارتباط برقرار کنم با بستگان که از نگرانی دربیان.

برای همه سفر خوب و راحتی رو آرزو میکنم و توصیه میکنم برای راحتی خیال خودتون هم که شده، اگر در مورد جزئیاتی مثل بار و ترانزیت و ویزا سوال دارید فقط از خود هواپیمایی بپرسید. اینطوری هم خیالتون راحت میشه که منبع و اطلاعات موثق و به روزه و هم اینکه یک سند مکتوب ازشون دارید که اگر یه موقع مشکل پیش اومد استفاده کنید. من خودم چند بار با فرودگاه
چانگی سنگاپور مکاتبه کردم که مطمئن شم مشکل به وجود نمیاد.

کد خبر: ۳۰۰٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.