۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
کمیسیون بورس آمریکا پرونده ETFهای اسپات سولانا را رد کرد

کمیسیون بورس آمریکا پرونده ETFهای اسپات سولانا را رد کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پرونده‌های ۱۹b-۴ صرافی Cboe BZX را برای دو ETF اسپات سولانا رد کرده است.

به گزارش بازار از یک منبع آگاه، SEC پرونده‌های ۱۹b-۴ صرافی Cboe BZX را برای دو ETF اسپات سولانا رد کرده است. به همین خاطر، این پرونده‌ها از وب سایت Cboe برداشته‌ شده‌اند.

در روز قبل اخباری منتشر شد که نشان می‌داد SEC نگران این است که سولانا یک اوراق بهادار باشد. این اخبار با آنچه SEC در پرونده‌های قبلی خود ادعا کرده بود، مطابقت دارد.

پرونده‌های ۱۹b-۴ توسط صرافی‌ها (در این مورد Cboe) به نمایندگی از شرکت‌ها ثبت می‌شوند. اگر این پرونده‌ها در سایت Federal Register قرار گیرند، روند تایید آن‌ها توسط SEC شروع می‌شود. یکی دیگر از فرم‌های مهم ETFهای اسپات، اسناد ثبت نام S-۱ است. این اسناد توسط خود شرکت‌ها ثبت می‌شود و SEC برای تایید آن‌ها هیچ مهلت زمانی خاصی ندارد.

با این حال از آنجایی که SEC فرم‌های ۱۹b-۴ مربوط به ETFهای اسپات سولانا را رد کرده است، آن‌ها هرگز به Federal Register راه پیدا نکردند و فرآیند تایید یا رد احتمالی‌شان آغاز نشد.

در حال حاضر دو شرکت در تلاش هستند ETFهای اسپات سولانا را راه‌اندازی کنند: ۲۱Shares و VanEck. به نظر می‌رسد که ۲۱Shares فرم S-۱ خود را پس گرفته‌ چون دیگر در نتایج جستجوی سیستم بایگانی SEC یعنی EDGAR وجود ندارد. فرم S-۱ شرکت VanEck همچنان در این در این سیستم وجود دارد و رئیس تحقیقات آن، متیو سیگل (Matthew Sigel) تاکید کرده است که شرکت مذکور به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.

حتی اگر پرونده‌های ۱۹b-۴ رد شوند، شرکت‌ها و صرافی‌ها می‌توانند آن‌ها را مجدداً ثبت یا اصلاح کنند. در این اصلاحیه‌ها شرکت‌ها و صرافی‌ها می‌توانند تاکید کنند و توضیح دهند که سولانا یک اوراق بهادار نیست. آدری بلوف (Audrey Belloff)، رئیس ارتباطات شرکت ۲۱Shares اعلام کرده است:

ما در حال حاضر نمی‌توانیم در مورد روند نظارتی اظهار نظر کنیم. ما همچنان متعهد به گسترش دسترسی سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال در بازار ایالات متحده و سراسر جهان هستیم.

گفتنی است قیمت سولانا [crypro_price symbol=”SOL-USDT”] در روز قبل حدود ۱.۵ درصد افزایش یافته‌ است.

کد خبر: ۳۰۰٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha