۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
سیمکارت ایرانی حتی بدون بسته از اپراتورهای عراقی به صرفه‌تر است

سیمکارت ایرانی حتی بدون بسته از اپراتورهای عراقی به صرفه‌تر است

مطابق سنوات قبل و با عزیمت خیل عظیمی‌از زائران اربعین به کشور عراق، مدیریت بهینه هزینه‌های ارتباطی در این ایام، مورد توجه ویژه است.

به گزارش بازار، در خصوص این پرسش که آیا همراه داشتن سیم‌کارت ایرانی بهتر است یا خرید سیم‌کارت در عراق، کوتاهترین پاسخ این است که حتی استفاده از نرخ آزاد اپراتورهای ایرانی باز هم به صرفه‌تر از نرخ اپراتورهای عراقی است.

بر این اساس برای مثال هر دقیقه مکالمه با ایران با نرخ مصرف آزاد همراه اول۱۸۰۰۰ تومان است در حالی که هر دقیقه مکالمه با ایران مصرف آزاد با سیمکارت‌های اپراتورهای عراقی (زین و آسیاسل) ۲۳۰۰۰ تومان است.

همچنین نرخ هر پیام بدون بسته به ایران (با نرخ آزاد) در اپراتور همراه اول معادل ۴ هزار تومان است که این قیمت در خصوص سایر اپراتورهای عراق معال ۶۸۷۰ تومان و در اپراتور زین عراق این مبلغ معادل ۹۱۶۰ تومان است.

لذا به وضوح مشخص است که حتی با عدم فعال‌سازی رومینگ و بسته‌های تخفیفی و ویژه اپراتورهای ایرانی، باز هم استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی برای زائران ایرانی کاملا مقرون به صرفه است.

اما هزینه دارندگان سیم‌کارت‌های همراه اول پس از فعال‌سازی بسته‌های ویژه اربعین از ۲۱درصد تا ۹۰درصد نیز کاهش می‌یابد.

بر این اساس زائران می‌توانند با فعال‌سازی بسته‌های تخفیفی ویژه اربعین برای مکالمه با ایران با ۲۱درصد تخفیف از خدمات دقیقه‌ای ۱۸هزار تومان برخوردار شوند. نرخ ارسال پیامک زائران در این بسته‌ها نیز با ۲۵درصد تخفیف معادل ۳ هزارتومان خواهد بود و در نهایت نرخ استفاده از اینترنت که به طور معمول بیشترین حجم استفاده و نیاز زائران را به خود اختصاص می‌دهد با فعال‌سازی بسته و با ۹۰درصد تخفیف از ۳هزارتومان به ۳۰۰ تومان به ازای هر مگابیت کاهش می‌یابد.

در همین رابطه رییس سازمان تنظیم مقررات ایران نیز گفته: کاربران ایرانی که وارد کشور عراق می‌شوند برای ارتباط صوتی و تصویری با خانواده خود در ایران ممکن است از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند که با ایجاد لینک مستقیم بین ایران و عراق، اگر زوار از سکوهای داخلی استفاده کنند میزان تاخیر ارتباط از ۲۰۰ به ۵۰ میلی ثانیه کاهش می‌یابد که باعث شده سرعت با سیمکارت‌های ایرانی حداقل چهار برابر، افزایش پیدا کند.

لاجوردی با بیان اینکه از سال گذشته برای سیمکارت‌های ایرانی که در عراق استفاده می‌شود با دریافت مجوزها، هرگونه محدودیت برای دسترسی به سکوهای خارجی از بین رفته است، (رفع فیلترینگ روی سیم‌کارت‌های ایرانی) گفت: همچنین در گذشته، زائران برای دسترسی به سکوهای بانکی ایرانی از طریق سیمکارت‌های عراقی با محدودیت‌هایی مواجه بودند و برای مثال برای استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی داخلی، با خطا مواجه می‌شدند اما اگر زوار از سیم‌کارت ایرانی استفاده کنند با محدودیت عدم آدرس IP ایرانی مواجه نمی‌شوند و به راحتی می‌توانند با موبایل بانک‌های ایرانی انتقال پول انجام دهند.

کد خبر: ۳۰۰٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha